Instituțiile care se ocupă de concurență în UE au aprobat subvenția de 1,9 miliarde de euro a guvernului german pentru DB Cargo, arătând, așa cum informează Transport Intelligence (Ti), că un astfel de ajutor de stat pentru unul dintre cei mai importanți operatori de transport feroviar de marfă din Europa este în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat.
Comisia Europeană primise o plângere de la un concurent, care a determinat-o să examineze dacă Deutsche Bahn a acționat într-o manieră necompetitivă, și a analizat mai ales dacă acesta a operat un acord deschis de transfer de profit și pierdere către DB Cargo și a oferit servicii intragrup către DB Cargo în condiții de preț favorabile. Ceea ce se pare că s-a și întâmplat, dar Deutsche Bahn a promis că nu o va mai face. În ceea ce privește plata de 1,9 miliarde de euro, UE a declarat că ea face parte dintr-o restructurare explicită a Deutsche Bahn și, prin urmare, este doar o plată unică.
Organizația industrială care reprezintă operatorul feroviar privat de marfă din Germania De Gueterbahnen a declarat în urma acestei decizii că este o zi bună pentru transportul feroviar de marfă al viitorului, deoarece CE a interzis guvernului german și DB Group să-și asume pierderile subsidiarei feroviare de marfă DB Cargo, ceea ce va pune capăt posibilității de a afecta concurenții și de a-i menține mici prin intermediul prețurilor de dumping.
Atât Deutsche Bahn, cât și DB Cargo trec prin ceea ce ei descriu ca fiind un proces de transformare extins menit să asigure un model de afaceri competitiv pentru viitor, care pare să includă disponibilizări masive de personal și restructurarea managementului. Cu toate acestea, nu este clar ce se va întâmpla dacă restructurarea nu va readuce DB Cargo pe profit.
Transportul feroviar de marfă în Germania în special și în Europa continentală în general trece printr-o revoluție, mai subliniază analiștii Ti. Cele mai mari două sectoare industriale, care sunt clienți cheie pentru transportul feroviar de marfă, industria auto și industria chimică, trec printr-o restructurare, ceea ce aduce atât reduceri ale volumelor, cât și modele noi de transport. Iar păstrarea profitabilității într-un astfel de mediu nu este ușoară.
Sursă foto: DB Cargo