Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Reamintim că acordul de vânzare a fost semnat luna trecută, pentru 14,3 miliarde de euro, în dauna investitorului CVC, dar mai era nevoie de aprobarea consiliului de supraveghere, care a fost obținută pe 2 octombrie. Astfel că tranzacția poate continua conform înțelegerilor deja existente între DSV și Deutsche Bahn.

Votul însă a fost strâns: zece pentru, nouă împotriva – mai ales din partea membrilor sindicatului EVG, reprezentat în consiliu, care se tem de numărul mare de disponibilizări ce vor urma în Germania – și o abținere.

DSV și Schenker sunt, așa cum știți deja, numărul trei și patru pe piața globală de logistică, dar împreună ar deveni numărul unu.

Vânzarea este de așteptat să fie finalizată în 2025, după ce vor fi primite toate aprobările de reglementare, a declarat Deutsche Bahn, care speră că banii obținuți îi vor permite să îmbunătățească infrastructura și serviciile feroviare din Germaniei și să-și scadă datoriile.

De la Ti (Transport Intelligence) Insight aflăm că Bloomberg susține că are cunoștințe despre ofertanții în cazul vânzării Schenker de către Deutsche Bahn și despre sumele propuse de aceștia.

Una dintre oferte ar veni de la o asociere de două companii financiare, CVC Capital Partners plc și Carlyle Group, care ar fi depus o ofertă comună de aproximativ 14 miliarde de euro. De asemenea, există zvonuri că cele două companii încearcă să atragă fonduri de la Autoritatea de Investiții din Abu Dhabi și de la fondul suveran din Singapore, GIC.

Bloomberg mai sugerează că și DSV, Maersk și MSC au plasat oferte pentru Schenker, dar că acestea sunt mai mici decât cele ale CVC și Carlyle.

Ti Insight este de părere că nu e clar de unde provin aceste informații, dar că ele trebuie citite cu precauție, ca orice alte rapoarte despre astfel de tranzacții, deoarece, în afară de câțiva participanți, este greu pentru oricine să aibă o imagine exactă asupra întregului proces. În plus, unii participanți pot încerca să influențeze procesul prin informarea jurnaliștilor. Însă prețul de 15 miliarde de euro pare rezonabil, în opinia Ti.

Mai trebuie spus că Deutsche Bahn se află sub presiune pentru a lua o decizie în ceea ce privește o altă filială a sa, DB Cargo, care nu numai că înregistrează pierderi, dar este acuzată de companiile private de transport feroviar de marfă de concurență neloială din cauza injecțiilor continue de capital ale Deutsche Bahn pentru a o menține viabilă. În aceste condiții, Deutsche Bahn a anunțat la începutul anului o restructurare extinsă a DB Cargo. Deutsche Bahn se află sub o presiune considerabilă pentru a-și îmbunătăți poziția financiară, caracterizată printr-un nivel considerabil al datoriei și al cheltuielilor mari în infrastructură. De aceea în câțiva ani compania ar putea arăta destul de diferit de cum arată azi, este de părere Ti, și expunerea sa la transportul de mărfuri ar putea fi destul de scăzută.