Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deutsche Bahn se pregătește pentru vânzarea DB Schenker

Deutsche Bahn a anunţat că analizează o posibilă vânzare a filialei sale de transport rutier de marfă DB Schenker, al patrulea cel mai mare expeditor de marfă din lume, deoarece încearcă să se concentreze asupra activităţii sale principale, de transport feroviar.

Potrivit Bloomberg, valoarea potențială de piață a DB Schenker este de 21,4 miliarde de dolari, iar unii specialiști britanici ridică valoarea de piață chiar la 25 de miliarde de dolari, astfel încât cercul potențialilor cumpărători se restrânge la marii operatori maritimi, care au avut de câștigat enorm în ultimii doi ani din criza de containere și din transportul maritim supraevaluat sau, bineînțeles, la concurență, care și-a exprimat în câteva rânduri în ultimii ani intenția de a cumpăra pachetul integral de acțiuni al companiei germane de logistică.

„Strategiei Grupului, anunţată din 2019, este de a muta traficul pe calea ferată ecologică, atât în transportul de pasageri, cât și de marfă, și de a extinde infrastructura feroviară în Germania”, a explicat compania.

Aceasta a adăugat că, deși DB Schenker a obținut rezultate record în ultima perioadă, pe termen mediu compania va avea nevoie de resurse financiare mai mari și mai multă independență pentru a face achiziții internaționale, în vederea păstrării și consolidării poziției sale pe piață. „Din acest motiv, o vânzare ar putea deschide noi oportunități pentru DB Schenker în ceea ce privește creșterea și dezvoltarea”, a spus Deutsche Bahn. Pe de altă pare, o dată de începere pentru un anumit proces de cesionare depinde de situația generală și nu a fost încă decisă. O vânzare va avea loc numai dacă este un avantaj financiar pentru DB Group în comparație cu menținerea DB Schenker în Grup.”

Deutsche Bahn a cumpărat Stinnes Logistics, care deținea marca Schenker, în 2002. Companiile aveau o istorie comună, în sensul că Schenker, fondat în 1872, a fost cumpărat de compania națională de căi ferate germană de dinainte de cel de-al Doilea Război Mondial în 1931 și vândut lui Stinnes de către succesorul său, Compania feroviară de stat germană Deutsche Bundesbahn (DBB) în 1991.

Spre deosebire de afacerea de transport feroviar de marfă DB Cargo a Deutsche Bahn, DB Schenker este foarte profitabilă, generând un Ebitda de 1,846 miliarde EUR în 2021. Divizia reprezintă aproximativ 49,5% din cifra de afaceri totală a grupului DB, dar mai mult de 92% din profiturile totale ale grupului. Spre deosebire de DB, companiile germane predominant feroviare au raportat o cifră de afaceri de 20 de miliarde de euro, dar Ebitda de doar 83 de milioane de euro în 2021.

Rezultatele semestriale pentru 2022 arată că DB Schenker a înregistrat profituri record de aproximativ 1,2 miliarde de euro în primele șase luni, cel mai bun rezultat la jumătatea anului din istoria de 150 de ani a companiei.

DB Schenker oferă servicii de transport terestru, aerian și oceanic și are 76.100 de angajați în 1.850 de locații din peste 130 de țări.

Contextul pieţei a făcut ca DB Schenker să piardă în ultimii ani statutul de top trei în fața expeditorului danez DSV, cu creștere rapidă, în timp ce diferența față de liderul de piață Kuehne+Nagel și DHL Global Forwarding, pe locul doi, a fost extinsă. În continuare, speculațiile privind potențialii cumpărători – dacă Deutsche Bahn va finaliza vânzarea – se îndreaptă către DSV. Transportatorul danez a crescut rapid în ultimii ani prin achiziții și și-a exprimat în trecut interesul pentru DB Schenker în cazul în care ar fi scos la vânzare.

Pe baza cifrelor din 2021, dacă DSV ar cumpăra DB Schenker, acesta ar deveni cel mai mare expeditor de marfă din lume, depășind atât Kuehne+Nagel, cât și DHL, cu volume anuale de aproximativ 2,5 milioane de tone.

Articole similare

Ad