Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Începând cu 24 ianuarie va avea loc următoarea grevă a mecanicilor feroviari și va dura șase zile

Sindicatul mecanicilor de tren GDL a cerut angajaților Deutsche Bahn să intre din nou în grevă. Aceasta va începe în transportul de călători miercuri dimineața, 24 ianuarie, începând cu ora 02:00 și va dura până săptămâna viitoare, luni, la ora 18:00, a anunțat sindicatul. Sindicaliștii de la DB Cargo, care se ocupă de transportul de marfă, au fost deja chemați la grevă începând de marți, 23 ianuarie, de la ora 18:00. Acest lucru va duce la perturbări masive ale traficului pe distanțe lungi, regional și S-Bahn al Deutsche Bahn în această perioadă.

Deutsche Bahn a prezentat vineri, 19 ianuarie, o nouă ofertă salarială pentru a readuce GDL la masa negocierilor. Printre altele, aceasta include o opțiune de reducere cu o oră a timpului de lucru pentru mecanicii de locomotivă și însoțitorii de tren (de la 38 la 37 de ore) începând cu 1 ianuarie 2026. Cei care decid să nu accepte reducerea vor primi în schimb un salariu mai mare cu 2,7%, potrivit ofertei. În total, angajații care rămân la actualul program de lucru vor primi un salariu brut cu 13% mai mare decât în prezent. GDL cere 555 de euro în plus pe lună, precum și un bonus de compensare a inflației timp de 12 luni.

De asemenea, este prevăzută o creștere salarială de 4,8% pentru angajați începând cu luna august și o nouă creștere de 5% începând cu aprilie 2025. În plus, plata primei de compensare a inflației este prevăzută imediat după un eventual contract colectiv de muncă. Potrivit ofertei DB, acordul va avea o durată de 32 de luni.

Cu toate acestea, se pare că acest lucru nu a fost suficient pentru noi negocieri. Cu cea de-a treia ofertă, care se pretinde a fi îmbunătățită, Deutsche Bahn AG a demonstrat încă o dată că își continuă nestingherită cursul anterior de refuz și confruntare. Acțiunea sindicală care a fost anunțată pe 22 ianuarie ar fi a patra în cadrul actualei dispute salariale. Înainte de începutul anului, GDL a paralizat mari părți din transportul de pasageri în două greve de avertisment, urmate de o grevă de trei zile în ianuarie, cu un efect similar. Membrii ai consiliului de administrație al DB pentru resurse umane, au criticat faptul că GDL nu folosește grevele ca ultimă soluție, ci ca mijloc de autopromovare.

Articole similare

Ad