Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Recomandarea DG Move de amânare a aplicării sancțiunilor pentru neînlocuirea tahografelor cu modelele G2V2 nu reprezintă o certitudine

Obligativitatea înlocuirii aparatelor tahograf analogice și digitale cu modele inteligente de generația a doua (G2V2) pentru camioanele care fac transport internațional după 1 ianuarie 2025 creează mari probleme operatorilor de transport din toată Europa, acum, pe ultima sută de metri înainte de termenul limită. Foarte mulți cărăuși au așteptat o derogare din partea Comisiei Europene pe acest subiect, astfel că au neglijat preschimbarea tahografelor, iar acum, pe lângă aglomerarea din service-uri a apărut și problema lipsei unor componente cheie.

În acest context, DG Move a dat ieri, 18 decembrie, o recomandare statelor membre, de a amâna cu două luni aplicarea sancțiunilor pentru neînlocuirea aparatelor tahograf. Această recomandare nu are însă caracter de lege, sunt de părere reprezentanții ISCTR, astfel că nu este exclus ca unele state europene să nu o ia în considerare și să aplice amenzi chiar de la 1 ianuarie 2025.

Discuția pe larg cu privire la aparatele tahograf inteligente G2V2 se regăsește în a doua parte a interviului acordat revistei Tranzit de Mihăiță Văcărencu, directorul Direcției Monitorizare și Reglementări din cadrul ISCTR, și de Mihai Manea, șef birou Control în cadrul ISCTR, care a avut ca principal subiect aderarea României la Spațiul Schengen.

Articole similare

Ad