Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mani Gyenes triumfă la Original by Motul Dakar 2025

Emanuel Gyenes, riderul echipei Autonet Motorcycle Team, a câștigat ediția 2025 a Raliului Dakar la clasa fără asistență tehnică, după 14 zile de cursă și peste 7.000 de kilometri. În ultimele trei zile, Gyenes a avut un duel extrem de strâns cu francezul Benjamin Melot, iar înaintea ultimelor 61 de kilometri, diferența dintre ei era de doar un minut. Acesta este al doilea titlu al lui Gyenes la categoria Original by Motul (Malle Moto), după cel câștigat în 2020.

Emanuel Gyenes (#34 Autonet Motorcycle Team): „Am reușit să obțin victoria la Original by Motul! Nu-mi vine să cred! Nu cred că am luptat niciodată atât de tare pentru secunde, cum am făcut-o în ultimii 30 de kilometri din speciala de la finalul raliului. S-a dat startul în bloc, am plecat 15 odată, iar tura mea a fost penultima, dându-se startul în ordinea inversă a clasamentului din etapa a 11-a. Am plecat bine, am fost primul. Dar în dune am intrat al doilea, după Lorenzo Santolino. Ulterior am mers după Benji (Benajamin Melot). El a mers bine, știam că nu-l pot depăși în dune. Totuși, la kilometrul 27 am fost foarte atent la GPS și am marcat waypointul, iar după aceea am văzut că trei piloți se întorc să marcheze acest waypoint. Printre cei care s-au întors a fost și Benji, iar când l-am văzut, am început să trag tare și ultimii 30 de kilometri am mers cât am putut. La kilometrul 45 am pus motocicleta jos într-un viraj cu nisip fin, și din urmă a venit Charlie Herbst, care e mai rapid decât mine în dune, și nu a vrut să mă depășească, să nu mă tragă după el. Cum nu s-a putut opri, a intrat în motocicleta mea care era jos. Mi-a îndoit toba. Era să o pierd, dar nu m-a interesat, am urcat imediat pe motocicletă și am mers mai departe pentru că secundele erau importante. Când am ajuns la finiș, am aflat că am câștigat. Este incredibil cum a fost această ultimă probă! Cea mai intensă pe care am trăit-o în 15 Dakaruri.

Au fost 14 zile de cursă grele, o ediție dură cu mult frig și mă bucur că am terminat și am gestionat bine cele șase seturi de pneuri pe care am avut voie să le folosim în acest an. Mi-am dorit să termin în primii 30 în clasamentul general al clasei moto, dar nu credeam că voi ajunge pe locul 20.

Mulțumesc tuturor celor care au făcut posibilă participarea mea la ediția 2025 a Raliului Dakar, și tuturor celor care mi-au lăsat mesaje de-a lungul celor aproape trei săptămâni petrecute în Arabia Saudită!“.

Pe 3 ianuarie, în Bisha, Arabia Saudită, a început cea de-a șasea ediție a Raliului Dakar desfășurată în Orientul Mijlociu. Traseul a trecut prin nordul țării, inclusiv zona canioanelor de la Al Ula, iar în a doua săptămână a ajuns în Empty Quarter, un vast deșert din sud-estul Arabiei Saudite, renumit pentru lacurile secate dintre dune.

La categoria Original (fără asistență tehnică), Mani a condus în 10 din cele 12 etape ale Raliului Dakar. O penalizare primită în etapa de 48 de ore, într-o etapă cu mult praf, l-a făcut să rateze un waypoint la doar 3 metri, ceea ce i-a permis lui Benjamin Melot să preia conducerea. Mani a recuperat timpul de penalizare de 15 minute și, la intrarea în Empty Quarter, avea un avans de peste 13 minute în fața pilotului francez. Deși Benji a fost mai rapid în dune și a reușit să intre ca lider cu un minut în avans pe ultima probă, Mani a avut un ritm excelent pe ultimii 61 de kilometri și a câștigat categoria cu un avans final de 3 minute și 5 secunde.

Mani Gyenes a participat la 15 starturi în Raliul Dakar, reușind să ajungă la finiș în 13 ediții. A acumulat patru victorii, dintre care două la clasa Maraton, în perioada desfășurării raliului în America Latină, și două la Original by Motul (clasa fără asistență tehnică), în Arabia Saudită.

Articole similare

Ad