Ministrul transporturilor, Lucian Sova, a semnat ordinul de modificare al 980 privind normele de aplicare ale legii transporturilor. In acest fel, ministrul (inca in functie) arunca transportul interjudetean de pasageri intr-un haos ce va fi greu de gestionat de oricine va fi atunci la conducerea ministerului. Renuntarea la vechimea pe traseu ca si criteriu de departajare la atribuire si transformarea majoritatii criteriilor de evaluare a ofertelor in conditii de acces, fara punctaj, vor face din licitatia de anul viitor o batalie intre cele mai ieftine vehicule noi care se vor putea gasi in piata intr-un timp scurt. Este clar ca nu se mai poate pune problema de confort, autocarele de cativa ani vechime nu se vor mai „califica“ la interjudetean in fata microbuzelor noi, care vor aduce punctaj maxim, si chiar si asa nimeni nu poate preveni canibalizarea pietei, in conditiile in care zeci de transportatori vor iesi la egalitate la licitatie. Acestia isi vor castiga dreptul de a pleca in acelasi timp pe cursele interjudetene, impartindu-si bruma de pasageri intre ei, dar si cu piratii care circula nestingheriti si care nu au fost pe lista de prioritati a Ministerului Transporturilor in ultimii 15 ani.
In fata acestui deznodamant fara precedent, care nu va crea decat haos, am aflat ca presedintele FORT, Augustin Hagiu, isi va anunta demisia din functie saptamana viitoare, in cadrul unei conferinte de presa. Mai departe, FORT, impreuna cu o puternica firma de avocatura din Bucuresti, va ataca ordinul ministrului Sova in contencios administrativ.