Intr-un an de tranzitie catre o noua generatie completa de camioane, cota de piata de 14% obtinuta de Scania la finele lui 2018, ce o depaseste pe cea din anul precedent, constituie un motiv de satisfactie pentru Benoit Tanguy, actualul managing director al Scania Black Sea Unit (Romania si Bulgaria). Rezultate bune s-au obtinut si pe segmentul vehiculelor uzate, dar si pe zona de service, numarul reprezentantelor majorandu-se si in 2018, cu riscul asumat al unor volume viitoare mai mici din cauza faptului ca flotele care lucreaza pe Comunitate nu mai sunt obligate sa vina la ITP in tara.
Circa 50% din camioanele vandute in 2018 au fost din vechea generatie Scania, gama P/G/R, iar 50% din noua gama. „In 2019 vom continua doar cu modelele noi, cateva specializate pentru constructii ramanand disponibile din vechea gama in stocul din Romania“, a punctat Andreea Dumitrescu, director de vanzari Scania Romania. In 2018, clientii au achizitionat mai putine flote decat in anul precedent, 30% optand pentru flote mari, in care predomina camioanele pentru distante lungi, 30% pentru flote medii, restul de 40% revenind cumparatorilor „la bucata”.
Ca actionari alternative, Scania ofera vehicule cu GNC si GNL, precum si variante hibrid. Desi exista mari lipsuri in educatia din Romania in acest sens, dar si in ceea ce priveste infrastructura de alimentare, Andreea Dumitrescu considera ca in 2019 vor fi livrate intre 20 si 30 de vehicule CNG. „Exista un proiect care se desfasoara in prezent cu compania Blue River, cu un camion demo. Asteptam ca Guvernul sa sprijine aceste achizitii printr-un cadru legislativ potrivit si prin facilitati fiscale.“
Mai multe amanunte puteti afla din editia speciala din ianuarie a revistei Tranzit.