Ad
Ad
Ad

Obiective atinse datorită portofoliului extins și perspective de creștere

CTE Trailers a reușit să mențină în 2024 cifra de afaceri din 2023, compensând scăderea cererii pentru anumite tipuri de semiremorci din portofoliu prin creșterea vânzărilor altor produse și servicii. Astfel, compania nu a resimțit criza la fel de acut ca alte firme din domeniu, datorită unei politici sustenabile de diversificare a ofertei implementate în ultimii 10 ani. Un factor esențial în menținerea stabilității financiare l-a reprezentat dezvoltarea semnificativă a serviciilor de reparații și a vânzărilor de piese de schimb. Portofoliul de caroserii a fost extins cu modele noi, vânzările de trailere Faymonville și MAX Trailer au crescut, iar echipa a fost consolidată cu personal experimentat și cu expertiză în domeniu, în vederea susținerii creșterii viitoare. Totuși, profitabilitatea a fost afectată de marjele mai mici față de perioada 2021-2023 și de lichidarea stocurilor rămase din anul anterior.

Anul trecut, compania a livrat în România 780 de semiremorci Krone noi, cu 20-25% mai puține decât în 2023, în concordanță cu așteptările inițiale. Cele mai bine vândute din oferta Krone au fost semiremorcile cu prelată, cu aproximativ 720 de unități livrate, urmate la mare distanță de semiremorcile frigorifice, cu 30 de unități. Chiar dacă și pe segmentul frigorific s-a înregistrat o scădere, compania a reușit să-și păstreze cota, pe fondul unei scăderi generale mai accentuate a pieței.

În Bulgaria, unde CTE Trailers Bulgaria este dealer oficial Krone din august 2023, scăderea generală a fost mai pronunțată, cu 40-45%. Cu toate acestea, compania a raportat o creștere a vânzărilor. CTE Trailers Bulgaria a semnat cel mai mare contract din istoria sa, pentru livrarea a 800 de semiremorci Krone huckepack, dintre care 150 au fost deja livrate.

Dintre prelate, cele mai solicitate au fost cele standard, în timp ce modelul Mega clasic, cu înălțime interioară de 3 m și conceput în special pentru sectorul automotive, a înregistrat o scădere a cererii. Această tendință este legată de diminuarea volumelor de transport în industria auto, în special pentru versiunea care necesită autotractor cu șa joasă de cuplare și care este oferită cu certificare Daimler sau pentru transportul de anvelope. De asemenea, la această scădere au contribuit și costurile mai mari de întreținere. Pe de altă parte, prelatele Mega cu axe și anvelope standard, care oferă mai multă flexibilitate în utilizare și reprezintă un avantaj important în perioade dificile, și-au menținut ponderea pe piață.

Prelatele huckepack pentru transport intermodal au înregistrat o creștere constantă a cererii în ultimii 2-3 ani.

Cererea pentru dubele închise Dry Liner a crescut semnificativ în contextul în care siguranța pe autostrăzile europene a devenit tot mai problematică, din cauza furturilor și fraudelor tot mai numeroase. Acest model este preferat în special de clienții din estul României și din Republica Moldova, care efectuează frecvent transporturi pentru Amazon, inclusiv produse de valoare mare. Ei utilizează în principal dube închise sau frigorifice. Totodată, a crescut cererea pentru sisteme de siguranță destinate blocării ușilor din spate ale prelatelor și pentru emiterea de alerte în caz de infracțiuni. „Această tendință de creștere a cererii pentru soluții de siguranță reflectă o preocupare tot mai mare pentru securitatea transportului în Europa,” a declarat Dana Manns, managing partner CTE Group.

CTE Trailers comercializează și montează sisteme de securitate retrofit de la doi furnizori. Totuși, volumele de vânzări pentru acestea nu sunt foarte mari, deoarece mulți transportatori preferă să achiziționeze semiremorci Dry Liner sau Cool Liner echipate din fabrică în Germania, pentru a putea intra în operare imediat după livrare.

Sistemul Krone Telematics este integrat standard pe toate semiremorcile producătorului german, inclusiv prelate. Totuși, nu toți clienții aleg să îl activeze. Krone Telematics include funcții precum monitorizare GPS, controlul temperaturii și senzori telematici, oferind informații în timp real despre locația și starea vehiculelor și a încărcăturilor. Printre beneficiile sistemului se numără eficientizarea proceselor logistice, îmbunătățirea siguranței și asigurarea conformității cu reglementările europene.

Cel mai bun an pentru Meiller în România

Vânzările de semiremorci basculabile Meiller destinate sectorului construcțiilor, de aproximativ 200 de unități, și cele de 150 de suprastructuri basculabile montate pe autoșasiuri s-au menținut la nivelul din 2023, în ciuda unei ușoare scăderi a pieței românești de semiremorci basculabile. Astfel, CTE Trailers a reușit să-și păstreze cota atât pe segmentul de semiremorci, cât și pe cel de suprastructuri, atingând obiectivele bugetate.

Mai mult, conform declarațiilor lui Octavian Aflorii, director general al CTE Trailers, 2024 a fost cel mai bun an de până acum pentru Meiller în România, fiind adăugați totodată clienți noi în portofoliu. Numărul de suprastructuri ar fi putut fi chiar mai mare, de aproximativ 200 de unități, însă, spre finalul anului, importatorii de camioane au evitat să rămână cu stocuri.

În 2024, au existat câteva sincope în livrări cauzate de lipsa de lichidități a companiilor, pe fondul întârzierilor statului în plata lucrărilor. Cu toate acestea, producția de suprastructuri s-a revigorat, iar problemele din 2022 și 2023 legate de livrarea șasiurilor nu s-au mai repetat. Datorită unei predictibilități mai bune în 2024, obiectivele propuse au fost atinse, iar montajele s-au realizat fără întârzieri.

Remorcile și suprastructurile frigorifice: un segment nou în portofoliul CTE Trailers

Începând din 2024, CTE Trailers introduce în portofoliul său o nouă categorie de produse: remorci și suprastructuri frigorifice, realizate utilizând kituri de la diverși furnizori specializați. Toate suprastructurile basculabile continuă să fie montate local, iar această nouă gamă de produse marchează un pas important pentru companie. CTE Trailers a semnat deja un contract cu Havi Logistics pentru construirea a 14 ansambluri frigorifice camion-remorcă, ceea ce garantează o vizibilitate semnificativă a acestor produse încă de la lansare.

Suprastructurile frigorifice fabricate de CTE Trailers respectă standardul ATP FRC pentru transport la -20 OC, certificat oferit de producătorii kiturilor și agregatelor. Acest certificat, obligatoriu în Europa, are o valabilitate de șase ani, după care recertificările sunt necesare la fiecare 2-3 ani. După 12 ani, suprastructurile mai pot obține certificarea ATP FRC doar pentru temperaturi de -10 O C sau 0 O C.

CTE Trailers oferă, de asemenea, servicii de reparații pentru dube frigorifice, asigurând păstrarea caracteristicilor inițiale. Reprezentanții companiei subliniază că orice vehicul pentru transport la temperatură controlată, reparat în service-ul CTE, poate redobândi certificatul ATP necesar după expirare.

Creșteri remarcabile pe segmentul trailerelor agabaritice

În ultimii trei ani, segmentul trailerelor agabaritice a înregistrat o creștere constantă, iar 2024 a fost cel mai bun an de până acum. Performanțele au fost determinate atât de mărcile premium reprezentate – Faymonville și MAX Trailer, lideri pe piață – cât și de investițiile semnificative realizate de stat în infrastructura rutieră, feroviară și energia verde. În acest an, CTE Trailers a livrat 27 de Faymonville și 42 de MAX Trailer, incluzând modele complexe precum un trailer Vario Max cu 2+4 axe și trei Telemax extensibile de trei ori.

Un alt moment important a fost semnarea unui contract în valoare de un milion de euro pentru livrarea a 20 de unități modulare Faymonville.

Performanțe similare au fost raportate și în Bulgaria, unde vânzările de vehicule Faymonville și MAX Trailer s-au dovedit excepționale, susținute de proiecte mari deja planificate pentru 2025.

CTE Trailers mai vinde semiremorci Zaslaw, Penz, Atlas și Legras, însă volume mult mai mici.

Vehicule comerciale rulate: o ofertă extinsă, susținută de servicii complete

Segmentul vehiculelor comerciale rulate a devenit o prioritate pentru CTE Trailers, înregistrând o creștere semnificativă în 2024. Parcul este comun pentru România și Bulgaria, fiind gestionat prin punctele de lucru din București, Arad și Plovdiv, cu un stoc actual de circa 100 de unități. Compania intenționează să dubleze cifra de afaceri pe acest segment în 2025, sprijinindu-se pe extinderea rețelei prin deschiderea unui nou punct de lucru la Oradea.

Toate semiremorcile rulate vândute sunt verificate tehnic în service-ul propriu. „În asta constă conceptul Trusted USED, deoarece vrem să lucrăm transparent și le spunem clienților care este constatarea făcută de service, iar dacă vor reparații le putem face. Nu le reparăm înainte pentru a le pregăti de vânzare, ci mai degrabă încercăm să le cumpărăm în stare cât mai bună și potrivite cu cerințele pieței.” De asemenea, CTE Trailers oferă soluții de finanțare flexibilă pentru clienții de pe acest segment, cu avansuri de 20% și rate pe o perioadă de până la 24 de luni.

Service și piese de schimb: creșteri susținute și servicii complexe

Pe segmentul after-sales, activitatea a evoluat conform așteptărilor, cu o creștere semnificativă, de aproximativ 15%, datorată unui număr mai mare de reparații pentru vehicule specializate și agabaritice, care sunt mai complexe și mai costisitoare. Acestea au adus o contribuție considerabilă la creșterea cifrei de afaceri, în ciuda complexității segmentului. Înregistrările în service au rămas constante, de 15 pe zi, iar predictibilitatea a fost ridicată. De asemenea, un număr semnificativ de reparații s-au realizat pentru vehicule comerciale avariate, CTE Trailers fiind recunoscut ca un reparator important în acest domeniu, lucrând direct cu majoritatea asigurătorilor de pe piață pentru decontare.

Posesorii de semiremorci mai vechi continuă să aducă vehiculele în service-ul CTE de două ori pe an sau cel târziu la 60.000 km, având în vedere importanța întreținerii preventive, mai previzibile și mai economice decât intervențiile corective. Datorită vârstei mai mari a vehiculelor, valoarea totală a reparațiilor per vehicul a crescut. CTE Trailers oferă un contract-cadru care include reparații la cerere, dar, în prezent, nu vinde semiremorci cu întreținere inclusă.

Atelierul multimarcă din București, cunoscut pe piață pentru reparațiile de camioane, este dotat cu echipamente de ultimă generație. De asemenea, distribuția națională de piese pentru orice tip de camion sau semiremorcă prin cele patru sucursale (Arad, Sibiu, Oradea și Pitești) este un alt factor important în creșterea veniturilor. Peste 80% din volumele de piese se vând direct transportatorilor, iar piesele pentru semiremorci, în special cele pentru suprastructură, sunt exclusiv originale. Pentru calea de rulare, există opțiuni atât aftermarket, cât și originale. De asemenea, începând de anul trecut, CTE Trailers și Krone au introdus gama after-market Krone Trusted, care se extinde constant.

Sustenabilitate și investiții verzi

CTE Trailers continuă să investească în proiecte sustenabile. În 2023, compania a instalat panouri solare de 200 kW la sediul din Ciorogârla, devenind aproape independentă energetic și contribuind la reducerea emisiilor de carbon. Noul centru din Arad, planificat pentru inaugurare în 2026, va fi complet verde, incluzând pompe de căldură și panouri solare.

Articole similare