Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cele mai multe camioane vândute de Renault Trucks în 2024 au fost cu trade-in

Renault Trucks a vândut în 2024 în România o flotă de 30 de camioane și două de câte 20, 45% din vânzări au fost de câte 5-10 de unități, iar restul, retail. De aceea compania nici nu a avut multe contracte de buy-back, „un segment unde nu suntem competitivi“, așa cum declară Country Managerul Renault Trucks pentru România și Moldova, Ginel Trincã.

Cele mai multe autotractoare pentru transport intern și internațional vândute în 2024 au fost cu trade‑in, dar și alte categorii de vehicule, în afară de cele ușoare și de cele speciale care participă la licitații, au fost cu trade-in. Iar firmele de construcții încep și ele să schimbe camioanele mai vechi din cauza costurilor mari de exploatare.

De aceea și vânzările de vehicule rulate au fost mari. „Numai în decembrie am facturat 125 de unități, ceea ce este fabulos. E drept că am avut și prețuri bune și am și muncit mult pentru acest rezultat. Dar ar trebui să nu mai preluăm de la clienți camioane foarte vechi, cu atât mai mult cu cât de obicei cumpărau vehicule rulate foști șoferi care își deschideau firme de transport, și aceștia sunt tot mai puțini, deoarece este mai confortabil să fie angajați și să aibă un salariu bun, decât să cumpere un camion de 5-6 ani și înceapă propria afacere. De altfel, și la nivel internațional se vede că operatorii mici se restrâng, încep să dispară sau rămân pe segmente de nișă, iar volumele se concentrează tot mai mult în mâna companiilor mari.“

Din discuțiile cu clienții reiese că în 2025 tot trade-in-ul ar urma să meargă bine, câtă vreme nu se estimează să fie multe firme care să extindă flotele – unele chiar le reduc, inclusiv companii mari care, atunci când fac noi achiziții, dau mai multe vehicule la schimb. „Oricum în 2025 mulți transportatori vor trebui să schimbe flota dacă vor să fie competitivi, mai ales că din 2026 taxa de drum din România crește mult și ea se plătește diferențiat în funcție de emisiile de carbon. Deci este o perioadă în care au de câștigat importatorii care pot absorbi cât mai multe camioane vechi.“

Articole similare

Ad