Packeta România, platforma digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, își continuă creșterea accelerată pe piața locală, concentrându-se în acest an pe consolidarea rețelei de puncte pick-up, optimizarea logisticii și creșterea livrărilor transfrontaliere.
Compania a generat în 2024 o creștere de 19% a cifrei de afaceri, ajungând la 26 de milioane de euro, iar în acest an se așteaptă la o creștere de 25%, datorită dezvoltării continue a serviciilor sale.
„Piețele de eCommerce și logistică evoluează rapid, iar pentru a răspunde nevoilor în creștere ale consumatorilor și partenerilor, vom continua investițiile în infrastructură și tehnologii care să eficientizeze livrările. În 2025, ne concentrăm pe consolidarea rețelei de puncte pick-up, optimizarea proceselor logistice și dezvoltarea livrărilor internaționale – toate acestea pentru a oferi o experiență mai accesibilă, rapidă și eficientă.”,
a precizat Alexandr Jeleascov, Managing Director la Packeta România.
Rețea extinsă de puncte pick-up și parteneriate strategice
Anul trecut, Packeta România și-a extins rețeaua de puncte pick-up la 1.031 de puncte proprii, dintr-un total de peste 6.100 de puncte pick-up și colectare dezvoltate alături de partenerii locali.
Packeta România va continua în acest an să investească în consolidarea rețelei, mutând punctele din zone cu cerere scăzută în zone cu potențial ridicat, stabilind astfel noi parteneriate pentru a îmbunătăți acoperirea națională.
„Packeta Group își propune să consolideze rețeaua de livrare în piețele emergente din Europa Centrală și de Est, aliniindu-se la strategia de creștere regională. Prioritizăm diversificarea opțiunilor de livrare și dezvoltarea parteneriatelor strategice care să permită timpi mai scurți de transport și o experiență superioară pentru clienți. Packeta România continuă să funcționeze ca un HUB regional pentru țările vecine, Bulgaria și Grecia, susținând fluxurile operaționale transfrontaliere.”,
a adăugat Alexandr Jeleascov.
Investiții în logistică și eficiență operațională
Packeta România deține în prezent două depozite, unul în București, iar al doilea în Oradea. Pentru 2025 sunt planificate investiții în extinderea depozitului din Oradea, ca răspuns la creșterea volumului de colete.
În plus, integrarea României în spațiul Schengen va facilita optimizarea transportului internațional și va sprijini extinderea livrărilor către piețele din Bulgaria, Grecia și Ungaria.
Din perspectivă tehnologică, Packeta continuă să dezvolte soluții digitale avansate pentru eficientizarea livrărilor și metodelor de plată și pentru a oferi consumatorilor un proces de comandă mai simplu și mai rapid direct în aplicația Packeta.
În 2024, livrările cross-border ale Packeta România au urcat cu 22%, fiind susținute de dezvoltarea infrastructurii logistice și de creșterea cererii pentru livrări internaționale rapide.
Pentru 2025, compania preconizează o creștere de 25% a livrărilor cross-border, accelerată de dezvoltarea piețelor din Bulgaria, Grecia și Ungaria.
Provocări și tendințe
Packeta România estimează că printre principalele provocări pentru piața de eCommerce și curierat în 2025 vor fi creșterea costurilor operaționale, impactul prețurilor ridicate la combustibili și gestionarea fluxurilor mari de comenzi în perioadele de vârf, așa cum sunt de Black Friday.
În acest context, compania va investi în automatizarea proceselor logistice, optimizarea rutelor de livrare și consolidarea rețelei sale de puncte de colectare PUDO (Pick-up, Drop-off) pentru a menține costurile competitive și a asigura eficiența operațională.
Pe termen lung, Packeta România se așteaptă la digitalizarea accelerată a logisticii, la creșterea livrărilor la punctele pick-up și la dezvoltarea de soluții sustenabile, inclusiv utilizarea flotelor electrice și a ambalajelor reciclabile, pentru a răspunde cerințelor pieței și tendințelor globale din industrie.
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționare...
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).