Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Germania și Franța totalizează în 2024 două treimi din utilitarele electrice noi din UE

Principalele țări în care au fost înmatriculate vehicule comerciale electrice de peste 3,5 t

În 2023, ponderea modelelor diesel în totalul înmatriculărilor de vehicule comerciale de peste 3,5 t era de 95,1%, iar în 2024 a continuat să fie uriașă, deși piața totală a scăzut cu 6,3% și cea de modele electrice cu mai puțin, 4,6%, până la 7.516, așa cum reiese dintr-o statistică a Upply care citează ACEA (The trend in heavy goods vehicle registrations in 2024).

Germania a fost țara unde s-au înmatriculat în 2023 cele mai multe utilitare electrice, în creștere cu 169,8% față de 2022, iar în 2024 a crescut cu încă 57,4% față de 2023 și a ajuns la 3.413 noi înmatriculări de vehicule electrice. Astfel că depășește cu mult Franța, liderul din 2023, care în 2024 a scăzut cu 57,4%. Aceste două țări au împreună puțin sub două treimi din înmatriculările de vehicule electrice de peste 3,5 t din UE și sunt urmate de Olanda, care a depășit pragul de 1.000 în 2023, dar a scăzut cu 42,3% în 2024, de Suedia și de Danemarca. Dar suntem încă, în opinia Upply, foarte departe de o mișcare masivă de decarbonizare în favoarea vehiculelor electrice, iar motoarele diesel rămân ultra-dominante.

Articole similare

Ad