Expeditorii britanici sunt sfatuiti sa se pregateasca pentru un Brexit „fara acord“, ca urmare a deciziei luata aseara de parlamentul britanic de a respinge acordul propus de guvern, care a stabilit termenii de iesire a Marii Britanii din Uniunea Europeana la 29 Martie.
In urma infrangerii guvernului de aseara, cu un record de 230 de voturi, Robert Keen, directorul general al British Freight Association (BIFA), a declarat: „Decizia adoptata de Parlament este istorica si trebuie recunoscuta. Cu doar cateva luni inainte de data iesirii, respingerea acordului ii determina pe BIFA sa recomande membrilor sai, respectiv companiile care se ocupa de prelucrarea majoritatii comertului din Regatului Unit, sa se pregateasca pentru un Brexit greu. „Specularea oricarui alt rezultat este inadecvata pana cand guvernul britanic nu va furniza orientari clare. O afacere incerta poate fi foarte perturbatoare si daunatoare pentru economia britanica in ansamblul sau, dar transportatorii de marfuri – dintre care multi sunt acreditati de Autoritatea Economica Autorizata (AEO) – vor juca un rol-cheie in curatirea dezastrului lasat de politicieni prin asigurarea ca Importatorii si exportatorii din Marea Britanie isi pot continua activitatea cu restul Europei dupa 29 martie.“
Cu toate acestea, Keen a subliniat faptul ca un Brexit fara acord ar duce in mod inevitabil la perturbari semnificative in activitatea de transport si comert, chiar si pentru companiile care au fost bine pregatite sau care detin acreditare AEO, cu operatiuni internationale de transport rutier. Expertul in tehnologia vamala din Regatul Unit, Agentia de gestionare a sectorului (ASM), a subliniat ieri unele dintre planurile pe care Regatul Vamal le face pentru a incerca sa faca fata volumului actual de importuri si exporturi in cazul unui brexit fara acord – cel putin din perspectiva Regatului Unit. Presedintele ASM, Peter MacSwiney, a clarificat faptul ca asteptarile HMRC ca toate exporturile vor avea declaratii pre-depuse in momentul in care ajung in porturile ro-ro, asa cum se intampla in prezent pentru toate exporturile din tarile terte, sa fie declarate „sosite“ a fost complet nerealist.
Keen a fost de acord ca in prezent nu exista nici infrastructura, nici sistemele care sa sprijine acest lucru la porturile ro-ro cum este Dover.
Dupa cum a raportat astazi in curs de procesare Lista de Lloyd, Franta se confrunta cu o lipsa grava de personal pentru activitatea vamala inainte de Brexit, Federatia TLF estimand ca tara are nevoie sa recruteze si sa formeze 1.000 de vamesi de brokeraj in timp util pentru planificata iesire din UE, la 29 martie.
Keen a spus Lloyd's Loading List ca BIFA lucreaza cu agentii care angajeaza agenti vamali pentru noi birouri in portul Dover.
BIFA va reinnoi apelurile adresate organismelor responsabile din Londra si Bruxelles pentru a depune toate eforturile de prevenire a acestui scenariu. „In ceea ce ne priveste, membrii nostri se concentreaza pe asigurarea unui flux eficient de transport de marfa pentru clienti. Membrii nostri sunt gata, dispusi si capabili, sa elimine mizeria lasata de politicieni“.