Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volumele de traversări cu feribotul din ultimii ani au fost afectate de numeroși factori – pandemia din 2020, Brexitul din 2021, greva P&O Ferries la început de 2022, dar și intrarea pe piața a unui nou operator pe Canalul Mânecii (Irish Ferries) – așa cum explică Dana Antohi, COO Affinity Division.

Ca efect al începutului de recesiune și al contextului economic actual, Affinity a înregistrat o ușoară scădere a traficului către Marea Britanie și un declin al comenzilor de rezervări, scădere vizibilă în special în aprilie și mai 2020, după care s-a simțit o intensificare în trimestrele al treilea și al patrulea din 2020, „când am înregistrat solicitări pentru traversări cu feribotul chiar peste așteptările inițiale”. După ieșirea Marii Britanii din UE o parte semnificativă a transportatorilor care efectuau curse spot către această țară s-au reorientat către alte destinații din cauza timpilor mai mari de așteptare pentru întocmirea și procesarea formalităților vamale, dar și a numeroaselor „necunoscute” legate de procesul administrativ. Prin urmare, Affinity a resimțit o oarecare scădere a volumelor de traversări cu feribotul, deși transportatorii specializați pe această rută, cu contracte bine definite, au continuat să opereze. Iar la finalul primului trimestru din 2023 volumele de traversări feribot au revenit la parametrii obișnuiți.

Directorul Eurogate România, Dragoș Nicovescu, este de părere că, în ceea ce privește segmentul rezervărilor de feribot, piața are o tendință ascendentă, uneori sinusoidală, oglindind foarte bine situația geo-politică din zonă, de la nivel european în general, dar și pe cea legată de actualele tendințe de consum din UE. „Adică a avut un vârf în perioada pre-Brexit, o scădere substanțială în prima parte a pandemiei și o creștere și stabilizare post-pandemică.”

Pentru grupul Eurogate, clienții români sunt pe locul al doilea după cei polonezi ca pondere din numărul de rezervări, topul fiind completat de maghiari. Iar creșterea din prima parte a lui 2023 comparativ cu perioada similară a anului trecut este de circa 30%.

Rezervări de feribot oferă și Move Expert, pentru care, pe acest segment, piața românească este în Top 3 în Europa, prin comparație cu celelalte subsidiare. Compania continuă să crească, extinzându-se atât prin servicii diversificate (rezervări de feribot pentru sectorul de transport de marfă, pentru microbuze și autocare, pentru ansambluri agabaritice și, în scurt timp, rezervări pentru turiști prin platforma SmartFerry), cât si prin achiziția unor companii de profil, cum ar fi OT Solutions SRL, un pion important în România, cu o vechime de 13 ani. În numărul din iulie al revistei Tranzit puteți afla mai multe detalii despre piața de rezervări de feribot din România și despre noutățile pe care le propun firmele din domeniu.

Potrivit asociației britanice a transportatorilor RHA, un șofer s-a deplasat în Olanda pentru a lăsa o semiremorcă, însă autoritățile olandeze l-au acuzat că a depășit limita admisă în spațiul Schengen.

Autoritățile au calculat că britanicul a petrecut mai mult de 90 de zile în Schengen, în ultimele șase luni, fiind astfel pasibil de o amendă (nefiind precizată suma). Totodată, șoferul a primit și interdicția temporară de a intra pe teritoriul întregii Uniuni Europene.

Prin urmare, șoferul ar trebui să se mute pe alte rute sau chiar să-și schimbe complet angajatorul. De asemenea, șoferul va avea interzis temporar să meargă și în vacanță, în orice țară din Uniunea Europeană, relatează 40ton.net.

Reamintim că acordul Brexitului reprezintă regula “90 de zile din 180”, ceea ce indică faptul că o persoană din Marea Britanie nu poate petrece mai mult de 90 de zile în spațiul Schengen într-o perioadă continuă de șase luni, incluzând atât călătoriile private, cât și cele de afaceri, iar șoferii de camion nu fac excepție de la regulă.