Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

E nevoie de pregătiri urgente pentru ca fluxurile între UE și Marea Britanie să continue

Federația Firmelor de Transport și Logistică din Franța (TLF) reamintește că începutul lui 2021 a fost foarte haotic în relația cu Marea Britanie, cu întârzieri ale livrărilor care au fost și de câteva săptămâni în unele cazuri, iar lucrurile nu se vor rezolva în 2022 deoarece UE a aplicat reglementările sale și a inițiat controale încă de la 1 ianuarie 2021, dar Marea Britanie nu a făcut același lucru. De aproape un an este obligatorie realizarea unei declarații anticipate britanice înainte de a trimite marfa, dar controalele de conformitate sunt imposibile din cauză că nu există locuri și mijloace disponibile pentru ele.

De aceea, pentru ca fluxul de mărfuri să treacă 100% prin control, Marea Britanie a decis să se folosească obligatoriu GVMS (Goods Vehicle Movement Service) de la 1 ianuarie 2022 pentru a face toate formalitățile cerute înainte de traversarea mărfurilor în cele două sensuri. Cei care nu au obținut un GMR activ (Goods Movement Reference) pe care să-l scaneze înainte de îmbarcare nu vor fi autorizați să traverseze dintr-o parte în alta. Dar puține firme de transport au făcut demersuri să se înregistreze în GVMS și britanicii estimează că 75% dintre cei vizați de noua reglementare nu și-au înțeles încă noile obligații.

În plus, trebuie ținut cont de faptul că de la 1 ianuarie 2022 este nevoie de noi pre-declarații pentru anumite mărfuri sanitare și fitosanitare și că de la 1 iulie 2022 este nevoie de certificate sanitare europene de export.

De aceea TLF – așa cum vă anunțam zilele trecute că face și asociația olandez omoloagă TLN – le cere firmelor de transport și logistică să se mobilizeze încă de pe acum pentru a se pune la punct cu noile prevederi și a face ca lanțurile logistice să aibă continuitate.

Articole similare

Ad