Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Maersk investește cinci miliarde de dolari în infrastructura maritimă și logistică a Indiei

Gigantul danez A.P. Moller-Maersk a anunțat o investiție masivă de cinci miliarde de dolari în porturile, terminalele și platformele logistice din India, ca parte a unei strategii menite să accelereze dezvoltarea infrastructurii de transport de containere a țării. Decizia a fost luată în urma întâlnirilor dintre conducerea Maersk și prim-ministrul Narendra Modi, având ca obiectiv plasarea Indiei între primele zece națiuni maritime până în 2030 și între primele cinci până în 2047.

Investiția vizează în principal dezvoltarea porturilor Pipavav și Vadhavan. Aproximativ două miliarde de dolari sunt alocați modernizării terminalului Pipavav, situat în statul Gujarat, permițând acostarea navelor de containere de ultimă generație. Totuși, această sumă este condiționată de obținerea unei prelungiri a concesiunii de 30 de ani pentru port, care expiră în 2028. În acest sens, Maersk, prin subsidiara sa Apm Terminals, a semnat deja un memorandum de înțelegere cu Gujarat Maritime Board, angajându-se la o investiție inițială de 400 de milioane de dolari pentru extinderea instalației.

O altă componentă majoră a planului Maersk o reprezintă dezvoltarea unui terminal de containere în portul Vadhavan din statul Maharashtra, situat la aproximativ 150 de kilometri nord de Mumbai. Acest proiect guvernamental beneficiază de un pescaj natural de 20 de metri și de conexiuni strategice cu rețeaua națională de autostrăzi și căi ferate. Maersk a semnat deja un memorandum de înțelegere cu autoritatea portuară Jawaharlal Nehru, însă investiția efectivă va depinde de rezultatul licitațiilor guvernamentale.

Pe lângă infrastructura portuară, Maersk își extinde prezența în sectorul logistic indian. În prezent, compania operează 26 de platforme logistice cu o suprafață totală de peste 300.000 de metri pătrați și efectuează aproximativ 7.000 de mișcări de trenuri săptămânal. Directorul general al Maersk pentru Asia de Sud, Christopher Cook, a declarat că prezența companiei pe piața logistică indiană a crescut considerabil în ultimii trei-patru ani, devenind unul dintre primii șapte furnizori de servicii logistice din țară.

În cadrul strategiei sale de extindere, Maersk își propune să se extindă și în orașele de rangul doi și trei din India, abordând piețele mai puțin deservite. În plus, compania explorează posibilitatea dezvoltării unui transport aerian dedicat și a parteneriatelor pentru combustibil verde, deși aceste inițiative sunt încă în faza de analiză.

Maersk și-a consolidat, de asemenea, relațiile cu guvernele locale, semnând un memorandum de înțelegere cu autoritățile din statul Tamil Nadu pentru a stimula creșterea comerțului regional. În portul Chennai, compania daneză deține deja depozite pentru mărfuri perisabile, iar noile investiții includ achiziționarea unei flote de camioane electrice pentru a reduce amprenta de carbon a rețelei sale de distribuție.

Extinderea Maersk în India nu se limitează doar la logistică și infrastructură portuară, ci include și sectorul construcțiilor navale. Recent, compania a semnat un acord cu șantierul naval Cochin pentru întreținerea și construcția navelor sale mai mici, marcând prima inițiativă a unui operator de transport maritim global de a realiza activități regulate de reparație și întreținere în India.

Această investiție masivă a Maersk vine într-un moment în care guvernul indian accelerează dezvoltarea sectorului maritim. Ministrul de finanțe al Indiei, Nirmala Sitharaman, a anunțat un fond de 2,9 miliarde de dolari pentru finanțarea construcției și modernizării infrastructurii portuare și a șantierelor navale. Programul de sprijin guvernamental a atras nu doar Maersk, ci și alți giganți ai industriei maritime, precum MSC și CMA CGM, care își intensifică operațiunile în India.

În prezent, Maersk gestionează peste trei milioane de containere pe an prin terminalele sale din Pipavav și Mumbai, fiind un jucător esențial în comerțul internațional al Indiei.

Articole similare

Ad