Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Gata pentru viitorul aftermarketului. Produse și servicii pentru prezent. Soluții pentru mâine.”

Acesta este motto-ul Knorr-Bremse TruckServices. Aplicăm această filosofie atât în direcția pieselor pentru camioane și vehciule comerciale, cât și în direcția eficientizării service-urilor și a economiei circulare. La Knorr-Bremse TruckServices, economia circulară nu se limitează doar la reciclare și reducerea consumului de materii prime. Fabrica de recondiționare din Liberec, Cehia, arată cât de bine poate funcționa ciclul de produse și materiale. De asemenea, software-ul actualizat Knorr-Bremse Diagnostics și sistemul de diagnoză multi-marcă Jaltest sporesc eficiența, permițând o utilizare mai inteligentă a resurselor în service-urile de camioane și remorci. Experții Knorr-Bremse TruckServices vorbesc despre viața multiplă a produselor, diagnoza multi-marcă și ambalajele returnabile din carton.

„Misiunea noastră este să oferim pieței soluții care să sporească siguranța și eficiența pe șosea, destinate mai ales service-urilor de tiruri, remorci și flotelor de vehicule comerciale. Ne străduim să ajutăm service-urile multi-marcă să devină și mai eficiente. În ce-i privește pe operatorii de flote, scopul nostru este să le permitem să-și folosească cât mai rentabil vehiculele în orice moment și să le oferim o imagime cât cât mai clară a stării acestor vehicule. Economia circulară e atât un obiectiv strategic, cât și fundația pentru reparații eficiente din punct de vedere al valorii”, explică Florian Schlüter, Director Global Aftermarket Product Management. Pentru a maximiza beneficiile economiei circulare, Knorr-Bremse TruckServices se concentrează pe două aspecte-cheie: produsul în sine și toate serviciile oferite pe întreg parcursul ciclului de viață al produsului.

Bettina Tokarski, Thomas Meyer (în față, stânga) și Florian Schlüter (în față, dreapta) împărtășesc un obiectiv comun: optimizarea economiei circulare și creșterea eficienței pentru service-urile de vehicule comerciale și flotele auto.

Conceptele de service-uri auto sunt cruciale

O contribuție esențială la economia circulară la Knorr-Bremse TruckServices o au atelierele partenere din rețelele Alltrucks și Expert Network. Service-urile decid dacă să repare, să recondiționeze sau să folosească produse noi pentru o anumită lucrare. „Pentru a le permite atelierelor să folosească eficient produsele din portofoliul nostru, ne asigurăm că partenerii dispun de cel mai înalt nivel de expertiză tehnică, oferind, de exemplu, o varietate de programe de formare și documentație tehnică online. În plus, mecanicii primesc asistență imediată prin intermediul call-center-ul nostru tehnic atunci când întâmpină probleme în reparații. Pentru a ne completa oferta și a-i maximiza eficiența, echipăm service-urile cu unelte specializate și software de diagnoză multi-marcă”, explică Florian Schlüter.

Kit de reparare: asistență rapidă pentru ateliere și operatori

Odată cu creșterea ponderii pieselor mecatronice în vehicule și-a serviciilor digitale, Knorr-Bremse TruckServices oferă kituri de reparare în plus față de piesele de schimb. Aceste kituri permit service-urilor sau operatorilor să prelungească ciclul de viață al produselor la costuri rezonabile, evitând casarea prematură sau recondiționarea. Knorr-Bremse se asigură întotdeauna că kiturile de reparare răspund nevoilor specifice ale clienților de pe fiecare piață.

O contribuție esențială la economia circulară la Knorr-Bremse TruckServices o au atelierele partenere din rețelele Alltrucks și Expert Network. Service-urile decid dacă să repare, să recondiționeze sau să folosească produse noi pentru o anumită lucrare.

Diagnoză la distanță: întreținerea vehiculelor pe drum

În 2024, Knorr-Bremse TruckServices a trecut de la software-ul de diagnoză NEO la Knorr-Bremse Diagnostics, care poate fi operat în cadrul sistemului de diagnoză multi-marcă cunoscut, Jaltest. În același timp, Knorr-Bremse TruckServices promovează alte dezvoltări, inițiative și parteneriate pentru a extinde domeniul de aplicare al serviciilor de diagnoză la distanță (monitorizare a stării vehiculului) și pentru a aduce pe piață progrese în direcția întreținerii predictive. „Intervalele flexibile de întreținere și planificarea predictive îmbunătățesc enorm eficiența în service. Managerul de flotă poate răspunde anticipat, de exemplu, combinând o viitoare servisare în trei săptămâni cu vizita curentă în atelier, menținând vehiculul pe drum mai mult timp”, spune Bettina Tokarski.

Cu Jaltest Diagnostics, TruckServices își extinde capacitățile de diagnoză la distanță și intensifică dezvoltările către întreținerea predictivă.

Diagnoză multisistem: o soluție intuitivă

Diagnoza multi-marcă și multisistem Jaltest poate efectua sarcini avansate de diagnoză și întreținere a vehiculelor într-un mod simplu și intuitiv. Bettina Tokarski, Teamlead Aftermarket Product Portfolio Management & Marketing, subliniază beneficiile: „Service-urile independente pot gestiona majoritatea lucrărilor cu un singur instrument de diagnoză. Noi, la Knorr-Bremse TruckServices, vom ajunge și la operatorii de vehicule foarte vechi cu această soluție de diagnoză, oferindu-le produse până la sfârșitul ciclului de viață al vehiculului.” Astfel, camionul poate fi folosit în continuare, eventual cu o unitate de control reparată. În viitor, atelierele vor putea obține acest lucru rapid și ușor prin serviciul de reparare ESB REMAN ECU oferit de Jaltest și Knorr-Bremse TruckServices. Începând din 2025, Knorr-Bremse TruckServices oferă repararea ECU pentru peste 2.500 de unități de control diferite de la peste 30 de producători originali (OE) și furnizori de rang 1 (furnizori direcți la constructorul auto), ca serviciu pentru dealeri și ateliere. ECU-ul defect poate fi trimis prin serviciu express, reparat și returnat atelierului în 36 de ore (în funcție de locație). Astfel se evită deșeurile electronice, care au un impact major asupra mediului și a bilanțului de CO2, din cauza metalelor precum nichel, cupru sau aur.

Refabricarea: lanțul de valoare de cea mai înaltă calitate

Alegerea unui produs refabricat profesionist reprezintă unul dintre cele mai valoroase lanțuri de valoare din economia circulară. Thomas Meyer, responsabil pentru refabricare, descrie cele trei beneficii majore: „În primul rând, materiile prime sunt reintroduse direct în flux. În al doilea rând, produsele existente Knorr-Bremse primesc o a doua viață sub marca EconX® Genuine Remanufactured. Şi, în al treilea rând, aceste produse prelungesc ciclul de viață al camioanelor mai vechi.”

Înainte de prima utilizare a oricărui produs, este dezvoltat echipamentul original. În această fază la Knorr-Bremse, abordarea EcoDesign pune bazele pentru repararea și reciclarea produselor. Acest design ecologic al produselor e, de asemenea, la baza brandului EconX® Knorr-Bremse, lansat în 2016, care acum include acum peste 500 de produse refabricate diferite. Acestea îndeplinesc aceleași standarde de siguranță ca și piesele noi și includ: etriere pentru frâne pe disc, compresoare, module EBS și actuatoare de ambreiaj electronice. În timp ce o frână pe disc are doar o singură viață suplimentară din motive de siguranță, compresoarele pot avea până la trei.

Inima refabricării bate în Europa, în fabrica din Liberec, Cehia

Aici, angajații manipulează, inspectează și sortează 160.000 de produse vechi în fiecare an. Produsele care nu sunt în stare bună sunt trimise direct la reciclarea materiilor prime, în timp ce cele în stare bună sunt trimise la curățare. Produsele rămase sunt demontate în componente individuale și asamblate într-un nou produs EconX® – ele nu pot fi folosite pentru a construi un produs original. Deșeurile generate în acest proces sunt trimise intacte către reciclatori, economisind astfel materii prime și energie valoroase. Pentru a reduce deșeurile, procesul de refabricare este îmbunătățit și optimizat continuu pentru eficiență. Împreună cu Institutul Fraunhofer, de exemplu, Knorr-Bremse a dezvoltat un sistem de curățare gata pentru producție în serie, care a crescut rata de regenerare în reprocesarea industrială a unităților de control la Liberec. „Doar un furnizor de echipamente originale precum Knorr-Bremse poate oferi o recondiționare la acest nivel de profesionalism avansat a produselor”, spune Thomas Meyer, descriind beneficiile pentru operatori: „Produsele EconX®, mai rentabile, sunt ideale, economic vorbind, pentru reparații la vehicule comerciale care nu mai au o durată de viață așa lungă. Cu cât camionul este mai vechi, cu atât are mai mult sens, din punct de vedere al costului total, să instalezi un produs recondiționat EconX®.”

Valoare ecologică și economică

Knorr-Bremse TruckServices este pregătit să răspundă cerințelor tot mai crescute ale operatorilor de-a demonstra economia de materiale și reducerea emisiilor de CO2 pe care le conferă piesele EconX®, așa cum explică Thomas Meyer: „Putem demonstra reducerea emisiilor de CO2 pe piesă folosind evaluările noastre ale ciclului de viață. De exemplu, producția unui etrier EconX® SN7 folosind componente reutilizate economisește până la 44,9 kg de emisii echivalente de CO2.” Beneficiile ecologice ale refabricării sunt semnificative: în 2023, Knorr-Bremse a economisit 3.648 tone de CO2, 1.220 tone de materiale și 18,98 MWh de energie prin activitățile de refabricare din Europa. Refabricarea aduce și beneficii economice. În 2022, vânzările de produse recondiționate (pentru camioane și cale ferată), inclusiv manoperă și piese de schimb, au reprezentat aproximativ 11% din vânzările totale ale grupului.

Ambalaje: acum și returnabile

Bettina Tokarski știe cum ambalajele returnabile sprijină ciclul de încredere al produselor refabricate: „Produsele noastre EconX® au ambalaje speciale care vor circula întotdeauna în cel puțin două direcții – către client și înapoi. Acest lucru se întâmplă deoarece trebuie să recuperăm produsele folosite, cum ar fi o frână pe disc, pentru a le putea recondiționa acolo unde este posibil.” Există un motiv puternic pentru ca clienții să le returneze, deoarece Knorr-Bremse TruckServices percepe un depozit pentru piesele folosite și recompensează dealerii și service-urile partenere din rețelele Expert Network pentru reutilizarea ambalajelor în procesul de returnare. Ambalajele reutilizabile, cum ar fi cutiile de plastic folosite în producție, nu sunt o opțiune în acest caz.

Documentație: digitalizată și prietenoasă pentru clienți

Knorr-Bremse TruckServices a digitalizat documentația de vânzări și service, adoptând o abordare transparentă și prietenoasă pentru clienți, care economisește cantități mari de hârtie. Documentația digitală pentru service-uri include cataloage de produse și manuale de service detaliate, cum ar fi cele pentru reparații ale sistemelor de frână. Manualele digitale, cu descrieri virtuale, aduc beneficii clare: animațiile și instrucțiunile de reparare ușurează munca tehnicienilor din ateliere.

Toți beneficiază de economia circulară

Economia circulară aduce beneficii pentru toți: experților cu vechime și noilor talente din service-uri, vehiculelor comerciale mai noi și mai vechi, precum și mediului înconjurător și afacerilor de reciclare.

Articole similare

Ad