Tranzacțiile de comerț electronic transfrontalier din Europa Centrală și de Est (CEE) au crescut cu 15%, ajungând la 24 de miliarde de euro în 2024, potrivit studiului CEE Ecommerce Survey realizat de Mediaposte Hit Mail, în parteneriat cu Bulgarian eCommerce Association.
În timp ce comerțul electronic intern rămâne puternic, vânzările transfrontaliere sunt, de asemenea, în creștere. Conform aceluiași studiu, peste 70% dintre consumatorii europeni au făcut cumpărături în magazine online internaționale. În regiunea CEE, această creștere este susținută de îmbunătățirea logisticii de transport, de soluțiile digitale de plată și de cererea tot mai mare pentru produse străine.
“Una dintre cele mai importante decizii pentru comercianții online, astăzi, este alegerea între a vinde prin intermediul marketplace-urilor sau a se concentra pe propriile platforme. Conform studiului citat, 48% dintre comercianți fie deja vând pe marketplace-uri, fie plănuiesc să o facă în curând.”, a precizat Nikola Ilchev, fondator Balkan eCommerce Summit.
eMAG, care operează în România, Bulgaria și Ungaria, conduce peisajul marketplace-urilor din regiune, 50% dintre comercianții cu amănuntul intervievați operând deja pe platformă. În același timp, Skroutz (Grecia) și Amazon, urmează îndeaproape, oferind vânzătorilor din CEE o bază mare de clienți.
Vânzările online, comerțul mobil, strategiile omnichannel și expansiunea transfrontalieră, care a jucat un rol esențial, pe piața CEE au crescut semnificativ anul trecut. Consumatorii insistă pentru livrări mai rapide, experiențe localizate și opțiuni de plată stabile, ceea ce îi ajută pe comercianții cu amănuntul să inoveze și să investească în logistica mai inteligentă și personalizată. În plus, ascensiunea marketingului bazat pe inteligență artificială și a automatizării remodelează modul în care mărcile interacționează cu publicul lor, făcând esențială pentru companii nevoia de a ține pasul cu tendințele de transformare digitală.
Balkan eCommerce Summit 2025 a devenit principalul eveniment pentru comerțul digital din regiune. Summit-ul anual acționează ca o pârghie pentru cooperarea transfrontalieră și oportunitățile de transformare, redefinind și îmbunătățind ecosistemul comerțului electronic din Balcani.
Sofia este pregătită să devină centrul parteneriatelor și dezvoltării comerțului electronic în Balcani. În perioada 29-30 aprilie, Sofia Arena va găzdui unul dintre cele mai mari evenimente de comerț electronic din regiune.
Balkan E-Commerce Summit 2025 oferă o oportunitate de neratat pentru profesioniștii domeniului comerțului electronic care doresc să obțină informații valoroase, să construiască conexiuni și să fie la curent cu cele mai recente tendințe în mișcare rapidă. Acest eveniment de prim rang reunește lideri din industrie, inovatori digitali și experți de piață din întreaga regiune pentru a oferi strategii acționabile și soluții practice pentru a prospera în peisajul comerțului electronic în evoluție.
Combinația de profesioniști experimentați și gânditori inovatori a asigurat un schimb bogat de idei, făcând din summit un teren propice pentru strategii îndrăznețe și acționabile. Summitul din acest an a ridicat ștacheta cu ateliere practice, discuții interactive și sesiuni care au pus în discuție inovația în domeniul comerțului electronic bazat pe inteligența artificială și oportunitățile transfrontaliere. Pentru mai multe informații despre eveniment, vizitați balkanecommerce.com.
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționare...
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).