Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UNTRR si asociatiile din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia si Ungaria solicita amanarea Pachetului Mobilitate 1

Cu prilejul conferintei Presedintilor Parlamentului European, alcatuita din Presedintele Paramentului European (PE), Antonio Tajani, si Presedintii celor 8 grupuri politice din PE, care se reuneste pe 14 februarie 2019 la Strasbourg, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) impreuna cu asociatiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia si Ungaria au semnat si transmis o scrisoare comuna, prin care solicita ca Pachetul Mobilitate 1 sa fie lasat pentru urmatoarea legislatura parlamentara europeana.

Conferinta Presedintilor PE are ca obiectiv sa stabileasca daca Pachetul Mobilitate 1 va fi votat in plenul Parlamentului European in aceasta legislatura.
Cele 8 asociatii de profil sunt ingrijorate de faptul ca este inca considerata transmiterea Pachetului Mobilitate 1 in plen chiar la sfarsitul ciclului politic actual, fara a mai aloca timp pentru o evaluare juridica si socio-economica adecvata. Daca actualul Pachet Mobilitate 1 va fi adoptat fara o analiza serioasa, va avea un impact negativ semnificativ atat asupra cetatenilor, cat si asupra intreprinderilor europene, se arata intr-un comunicat UNTRR. In mod special, pachetul include noi restrictii privind accesul la pietele internationale de transport rutier, ceea ce va creste costul operatiunilor pentru transportatorii rutieri si va afecta economia europeana in ansamblu, determinand astfel noi preturi pentru serviciile de transport, precum si pentru bunuri. Cu siguranta, concurenta va fi mai redusa in Europa, deoarece operatorii de transport rutier vor trebui sa se intoarca pe pietele nationale specifice, cu mai putine posibilitati de a transporta marfuri intre diferite state membre ale UE. In plus, propunerile vor afecta Piata Unica, concurenta loiala si conditiile egale, deoarece operatorii stabiliti in statele membre UE cu o capacitate industriala ridicata, ca si cei situati mai aproape de principalele fluxuri de bunuri ale UE se vor afla intr-un mediu de afaceri semnificativ mai bun comparativ cu transportatorii din statele membre periferice si mai putin dezvoltate ale UE.
Cel mai important, „exista un risc foarte mare ca obiectivele agendei sociale sa nu fie realizate de pachetul mobilitate, iar conditiile de lucru ale soferilor sa nu fie  imbunatatite. Soferi din aceleasi state membre ale UE, dar care efectueaza transport intracomunitar cross-trade si transport bilateral nu vor beneficia de conditii egale in ceea ce priveste drepturile sociale si remuneratiile. Unii dintre acestia, angajati in statele membre periferice ale UE, vor fi, de asemenea, fortati sa conduca mii de kilometri inapoi acasa si sa petreaca saptamani pe drum numai pentru a respecta regula privind intoarcerea acasa a camioanelor. Una dintre problemele-cheie in beneficiul soferilor – cerinta ca statele membre UE sa ofere infrastructura necesara de-a lungul retelei lor rutiere pentru a asigura dreptul soferului de a avea o odihna decenta – este inca sub semnul intrebarii, ceea ce reprezinta un exemplu al modului in care discutiile se indreapta in directia gresita“, precizeaza UNTRR.

Articole similare

Ad