In cadrul evenimentului organizat de Cefin Trucks, Stefano Albarosa si-a prezentat viziunea optimista asupra evolutiei pietei in 2019. Astfel, chiar daca segmentul autotractoarelor pentru transport international va inregistra o contractare, aceasta va fi compensata de cresterile asteptate in an electoral pe segmentul vehiculelor pentru constructii sau al vehiculelor specializate. „Consider ca in 2019 piata o sa fie foarte stabila. Ca urmare, daca 2018 s-a inchis cu 7.600 de masini livrate (HCV, peste 16 t), anul acesta cifrele totale vor fi cuprinse intre 7.200 si 7.800 de unitati, ca urmare a schimbarilor asteptate in interiorul pietei“, a explicat acesta. Previziunile arata ca numarul de vehicule pentru constructii vandute in 2019 va fi mai mare decat in 2018, pana la o cota de 10-11% din piata totala (de la 7,42% in 2018). „Cred ca in an electoral vom vedea mai multe proiecte de infrastructura.
In plus, parcul actual pe acest segment este foarte invechit si necesita schimbare, mai ales ca modelele noi nu se compara la consum cu cele din 2010-2011. Iar aceasta crestere ne va avantaja, pentru ca detinem 30% din cota de piata. In plus, intr-o tara civilizata, vanzarile de vehicule pentru constructii ar trebui sa reprezinte minimum 25% din vanzarile globale, pentru ca altfel inseamna ca dezvoltarea este stopata. De asemenea, previzionam o crestere si pe segmentul vehiculelor specializate, cu accent pe cele municipale, de la 8,89%, in 2018, la 11%. Si aici vedem o oportunitate datorita pozitionarii noastre in piata.“
Pe de alta parte, previziunile reprezentantului Cefin arata o contractare a pietei de autotractoare, de la 83,69% in 2018, la 78%, in principal din cauza incertitudinilor normative la nivel international. In acelasi timp, va exista si o presiune a innoirii parcurilor de catre clienti, datorita performantelor oferite de noile camioane.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.