După trei ani de reprezentare a brandului Ford Trucks în România, Koray Kuvvet, Managing Director Eastern Europe & Balkans pentru Ford Trucks, preia aceeaşi funcţie pentru regiunea Iberia (Spania şi Portugalia). Înlocuitorul său, Celal Kurt, şi-a dezvoltat cariera profesională mai ales de cealaltă parte a „mesei”, în dezvoltare produs, stabilire politică de preţ, strategie şi, mai apoi, marketing şi vânzări.
„Mi-am început cariera la Ford Otosan, fiind încă de la început implicat în dezvoltarea F-Max. Am început de la zero cu definirea cerinţelor clienţilor şi ale pieței pentru a dezvolta un nou autotractor care reprezintă un capitol nou pentru Ford Trucks. Sunt foarte mândru de ceea ce am realizat cu proiectul F-Max. Am fost Product Leader şi Market Leader pentru F-Max, iar câştigarea trofeului International Truck of the Year şi mai apoi extinderea pe atâtea pieţe europene şi creşterea cotei de piaţă an de an dovedeşte că ne-am făcut treaba bine cu F-Max, care astăzi reprezintă jumătate din vânzările Ford Trucks în Europa”, a spus Celal Kurt, încântat de noua provocare a carierei sale.
Acesta a ocupat şi mai multe posturi în departamentul de marketing și vânzări, de la manager de produs la manager de prețuri, profitabilitate și strategie. Până să se mute în România, Celal a fost șeful departamentului Global Product Strategy and Planning, trecând de la planificare în zona de vânzări directe.
Bune practici din România “exportate” în Spania
Ford Trucks a avut un parcurs permanent ascendent in Romania, inca de la intrarea pe piaţă în 2017. “Am ajuns numarul 5 in topul brandurilor de vehicule comerciale, cu o cota de piata de peste 10%, si lider in segmentele de constructii si de vehicule specializate. Si tot acest parcurs datorita unei strategii orientate in jurul clientilor si a serviciilor adaugate, a unei echipe profesioniste si a unui partener foarte implicat si responsiv la toate cererile noastre”, spune Stefano Albarosa, CEO AIC Trucks.
„Un obiectiv dificil a fost să ne menţinem poziţia de lider pe piaţa rigidelor, pe un segment cu o competiţie foarte puternică şi bine reprezentată. Şi sunt mândru că am reuşit să ne menţinem în fruntea acestui segment. Am crescut în acelaşi timp numărul de autotractoare F-Max vândute, însă aici cred că putem face mai mult. Ideal ar fi să ne menţinem volumele pe construcţii şi să creştem continuu pe segmentul autotractoarelor, astfel încât să atingem pragul de 4.000 de unitati vandute in Romania, intr-un timp mai scurt decat cel in care am ajuns de la 2.000 de unitati la 3.000. Dacă aş rămâne în România, acesta ar fi targetul meu: să ajungem în primele trei mărci din România”, a mărturisit Koray Kuvvet, dezvăluind, practic, şi obiectivele înlocuitorului său la Bucureşti.
Experienţa lui Koray în România pleacă de la descoperirea unei pieţe mature pe segmentul de logistică, transport şi specializate până la “evoluţia extraordinară a organizaţiei AIC Trucks. Aceasta a fost încă de la început suficient de mare încât să acopere întreaga țară, dar în ceea ce privește eficiența, AIC Trucks foloseşte cele mai bune practici în domeniul comercializării și servisării de camioane în rețeaua Ford Trucks din întreaga Europă. Acest lucru se datorează integrărilor tehnologice și de organizare care aduc mai multă eficiență în vânzări, asigurând atingerea unui număr mai mare de clienți și comunicarea foarte bună a serviciilor. Cred că experimentarea acestui mod de lucru mă va ajuta foarte mult în noua poziție pe care o voi ocupa, cea de șef al Ford Trucks pe regiunea Iberia (Spania și Portugalia, pieţe aflate în top 3 pieţe Ford Trucks din Europa)”.
AIC Trucks premiat 6 ani la rând în Ford Trucks Champions League
Stefano Albarosa, CEO AIC Trucks, crede că Ford Trucks este un brand care se simte deja ca acasă în România. “Acest lucru a fost posibil şi datorită reprezentantului regional Ford Trucks, Koray Kuvvet, parte din echipa noastră extinsă în ultimii 3 ani. În această perioadă, Ford Trucks a fost intr-o etapă de maturitate in România, si este foarte important in aceasta fază ca distribuitorul împreună cu producătorul să colaboreze strâns si să găsească soluţiile cele mai bune si mai rapide pentru client.” Performanţele Ford Trucks România au fost recunoscute si la nivel internaţional, Importatorul AIC Trucks fiind premiat in top 5 Champions League şase ani consecutivi. Ford Trucks Champions League este un clasament al tuturor celor 48 de distribuitori la nivel international, realizat pe baza unui set complex de criterii din toate ariile de business: vânzări, service, marketing.
Astăzi s-a inaugurat la Galaţi un nou service Iveco. East Truck Center, parte a Grupului AIC Trucks, a inaugurat un service modern, în care să poată servisa la standarde de calitate parcul de autoutilitare Iveco din zonă. ETC a vândut aproape 1000 de vehicule în ultimii 8 ani.
„Am ales să facem o investiție serioasă, de aproape 1,5 milioane de Euro, în această zonă și observăm că și alte companii fac același lucru. Considerăm că există potențial pentru creșterea businessului, iar odată cu inaugurarea EAST TRUCK CENTER GALAȚI se creează și mai multe locuri de muncă pentru zonă. Suma investită se regăsește în prețul de achiziție al clădirii și terenului, refacerea construcției la standarde moderne, în echipamente și bancuri de lucru, kit -uri de diagnoză, tehnologii la standardele solicitate de marca/mărcile reprezentate, spațiu multifuncțional dedicat personalului de vânzări și service și traininguri de perfecționare a personalului. Cunoaștem foarte bine potențialul zonei și perspectiva de creștere, sunt investiții în infrastructură, în energie regenerabilă, în transporturi, toate acestea înseamnă tracțiune pentru business-ul de vehicule comerciale și service. Pentru acest an, ne-am propus obiective îndrăznețe, astfel încât până la finalul anului să creștem cu aproape 15% volumul vânzărilor. Acordăm o importanță deosebită și serviciilor after sales. Astfel, estimăm o creștere de 35-40% a intrărilor în service / zi, iar pentru piesele de schimb estimăm o creștere a volumelor de minimum 10%, iar turnover-ul estimat pentru anul 2023 este de 600.000 Euro”, a declarat Valentin Mereu, Director General East Truck Center.
Punctul de lucru de la Galați include un atelier cu opt posturi de lucru, trei elevatoare mari cu capacitate de 23T, trei elevatoare mici, cu capacitate de 5T, precum și o stație ITP.
Stefano Albarosa, acţionar al East Truck Center, a declarat cu ocazia inaugurării noului centru de vânzări şi service, că se bucură că, după mulţi ani, reuşeşte să ducă la capăt promisiunea de a avea un centru de service propriu la Galaţi. „Mulţumesc celor 26 de angajaţi şi lui Valentin Mereu, directorul ETC Galaţi, pentru munca excelentă făcută atât în vremurile noastre bune, cât şi în condiţii mai grele.”
Iveco România a adăugat, astfel un nou punct de vânzări şi service pe harta României, care numără 24 de ateliere de service şi 21 de puncte de vânzare. „Deţinem cea mai mare capilaritate de puncte de asistenţă pentru autovehicule comerciale”, a declarat Andrei Gagea, director general Iveco România. Clienţii Iveco pot ajunge la un service de camioane la o distanţă minimă de 130-140 km. Tot în acest an, ETC pregăteşte deschiderea a încă două centre de service Iveco la Constanţa. Pentru viitor, Iveco îşi propune să atingă în România o capilaritate şi mai bună, cu un service la o distanţă medie de 100 km.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit