Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Trucks duce aerodinamica un pas mai departe – inspirată de industria aerospațială

Volvo Trucks introduce noi îmbunătățiri aerodinamice prin aplicarea unui concept dovedit din industria aerospațială la camioanele sale de mare tonaj. Modificările discrete, dar cu impact asupra cabinei camionului vor reduce semnificativ rezistența la înaintare, consumul de combustibil și CO2.

Volvo a câștigat recent premiul 2025 Green Truck Award cu Volvo FH Aero – în mare parte datorită unui motor foarte eficient și noii cabine aerodinamice Aero. Cu toate acestea, acesta a fost și primul test real al celei mai recente tehnologii Volvo pentru combaterea rezistenței aerului.

Stabilizatoarele fluxului de aer din cabină, deflectoarele de aer extinse și carcasele modificate ale șasiului sunt modificări discrete, dar puternice, care fac o diferență reală pentru aerodinamică. Aceasta înseamnă că autonomia, consumul de combustibil și emisiile de carbon pot fi îmbunătățite cu până la 2% pe lângă eficiența deja obținută. Aceasta înseamnă că Volvo FH Aero cu îmbunătățirile aerodinamice poate oferi o eficiență a consumului de combustibil cu până la 7% mai bună decât Volvo FH obișnuit pe care l-a înlocuit.

Noile caracteristici vor deveni acum disponibile pentru clienții care caută cele mai noi tehnologii de transport greu eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, oferite în diverse combinații pe modelele de camioane Volvo FH, FH Aero și FM*. Beneficiile noilor caracteristici se aplică tuturor tipurilor de combustibil – camioane electrice, pe gaz și diesel.

„Tot timpul petrecut în simulări și în tunelul de vânt a dat roade – cu aceste noi modificări ale cabinei, adăugăm și mai mult la marile îmbunătățiri aerodinamice de anul trecut, de care vor beneficia clienții noștri”, spune Jan Hjelmgren, Head of Product Management, Volvo Trucks.

Cea mai semnificativă adăugare este reprezentată de stabilizatoarele fluxului de aer din cabină, amplasate în colțurile superioare ale cabinei, lângă parbriz. Folosind un model proiectat cu atenție, format din mici palete oblice, stabilizatoarele controlează modul în care aerul curge în jurul colțurilor cabinei.

„Am gândit în afara cutiei, folosind o tehnică aplicată în mod obișnuit avioanelor, mașinilor de curse de Formula 1 și turbinelor eoliene. Colțurile superioare ale cabinei sunt super critice pentru aerodinamică, iar cu noul nostru sistem de monitorizare cu cameră, am reușit să accesăm noi potențiale în acest domeniu, folosind palete mici pentru a controla fluxul de aer la o scară micro, creând un efect la scară macro. Aceste învățăminte vor permite, de asemenea, introducerea mai multor concepte aerodinamice în viitor”, spune Anders Tenstam, Senior Technology Expert Aerodynamics, Volvo Trucks.

În timp ce stabilizatoarele fluxului de aer din cabină îmbunătățesc aerodinamica în partea din față a cabinei autocamionului, acestea contribuie, de asemenea, la crearea unor condiții mai bune pentru două îmbunătățiri suplimentare: deflectoare de aer extinse cu 50 mm pentru a reduce spațiul dintre cabină și remorcă și carenaje de șasiu modificate pentru a crea o aliniere mai bună cu aripa spate.

Aceste trei noi caracteristici se completează reciproc conform principiului 1+1 = 3, ceea ce înseamnă că impactul pozitiv global este mai mare decât suma beneficiilor individuale ale fiecărei componente. Noul model Volvo FH Aero este o dovadă a impactului pe care aerodinamica îl poate avea pentru a îmbunătăți eficiența consumului de combustibil într-o cabină de camion modernă. Datorită extinderii cu 24 cm a cabinei camionului și introducerii mai multor modificări pentru reducerea rezistenței la înaintare, modelul Volvo FH Aero aduce îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește consumul de combustibil, având în vedere kilometrajul ridicat al unui camion greu care operează pe rute lungi.

Articole similare

Ad