Daimler Truck & Bus Romania beneficiază de o ofertă diversificată de camioane anul acesta, având la dispoziţie două generaţii de cabine din care clienţii îşi pot alege, în funcţie de buget, dar şi de focusul pe reducerea emisiilor de carbon. Importatorul a început livrările noului Actros L cu ProCabin înca din ianuarie 2025. Până in prezent au fost livrate aproximativ 150 unitati, alte 500 şi ceva de unitati comandate urmând să ajungă la clienţii români în cursul anului
«Astfel, considerăm ca tranzitia de la cabina veche la cea noua a venit natural, ba chiar cu mult interes din partea clientilor, care au inteles rapid beneficiile aduse de noua cabină », a declarat Valeriu Zaharia, director general Daimler Truck & Bus Romania.
Acesta mai precizează că printre noile camioane Actros L cu ProCabin comandate de transportatorii români sunt cateva sute configurate astfel încât să se incadreze in clasa 3 din punct de vedere al emisiilor de carbon după clasificarea Toll Collect. Acestea vor fi livrate astfel încât să fie înmatriculate in timp util şi cumpărătorii să aibă şansa de a le înregistra în Toll Collect înainte de 1 iulie, dată după care nivelul emisiilor de CO2 pentru încadrarea în clasele 2 şi 3 va deveni şi mai restrictiv.
Noile Actros L ProCabin şi eActros 600 sunt cele doua modele varf de gamă de la Mercedes-Benz Trucks, cu performante de top in ceea ce priveste eficienta si fiabiliatea, însă organizaţia din România vinde în continuare şi camioane cu cabina veche, continuând procesul de tranzit catre noul model pana la finalul anului. Anul acesta au fost livrate către clienţi români aproximativ 600 de unităţi din modelul Actros fără cabina nouă aerodinamică.
«Noul Actros L ne ajuta in continuare sa crestem volumele de vanzari si mai ales cota de piaţă, care in luna aprilie a ajuns foarte aproape de 30%», a spus Valeriu Zaharia, care a dezvăluit că ţinta de vânzări pentru Mercedes-Benz Trucks Romania în 2025 este să se depăşească uşor rezultatele anului trecut.

Se aşteaptă ajutorul de stat pentru a trece la electric. Între timp au început testele.
În ceea ce priveşte eActros 600, primul camion se livrează în această lună. eActros 600 aduce mai multe inovaţii tehnologice, cele mai importante fiind axa electrificată (e-axle), care oferă un randament superior, şi bateriile LFP (Litiu-Fier-Fosfat), mai grele decât cele NMC şi cu o densitate energetică mai mică, însă mai stabile în cazul supraîncălzirii şi cu posibilitatea de a consuma întreaga energie disponibilă, fără a fi nevoie de o energie reziduală de minimum 20%, ca în cazul NMC.
«eActros 600 este camionul pentru transportul de lunga distanta, 100% electric, care are cele mai bune performante din piata, cand vine vorba de autonomie si consum de energie. Discutiile cu clientii nostri interesaţi de eActros 600 s-au intensificat, vedem interes din ce in ce mai ridicat, dar cei mai multi asteapta implementarea programului de subvenţii, (N.R.: care urmează să fie aprobat probabil în toamna acestui an).»

Potrivit Daimler Truck & Bus Romania, preţul eActros 600 este de aproximativ trei ori mai mare comparativ cu modelul diesel cu o configuraţie similară.
eActros 600 este oferit împreună cu marca proprie Daimler de staţii de incărcare – TruckCharge – un produs de calitate, cu o plaja mare de aplicatii si putere de incarcare. În plus, Daimler Truck Financial Services prin Raiffeisen Leasing acordă finantare atât pentru autocamion, cat si pentru statia de incarcare
