Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

OSNMA va fi gata cel mai devreme la final de iunie

Comisia Europeană a anunțat că OSNMA (noua funcționalitate a smart tacho 2 care autentifică semnalul de satelit primit) nu va fi gata înainte de sfârșitul lui iunie 2025.

Reamintim că atunci când a apărut tahograful inteligent de generația a doua, în 2023, OSNMA nu era încă operațional, astfel că inițial a fost disponibil un smart tacho 2 de tranziție, care ignora semnalul OSNMA, iar specificațiile tehnice au fost ajustate în strânsă consultare cu actorii din sectorul de transport, printr-o modificare interimară.

De îndată ce se publică oficial OSNMA, vehiculele nou înmatriculate pot fi echipate cu smart tacho 2 de tranziție pentru încă cinci luni. Iar în cinci luni după data oficială a publicării OSNMA (care încă nu se cunoaște) vehiculele nou înmatriculate trebuie echipate cu smart tacho 2 cu OSNMA.

Tahografele smart 2 de tranziție, care nu au OSNMA, nu necesită o actualizare obligatorie.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN amintește că s-a angajat din 2023 în demersul de realizare a tranziției la smart tacho 2. Actualizarea variantei de tranziție este acum disponibilă, ambii producători de echipamente introducând recent câte o nouă versiune a acestora, care au deja aprobare de tip: VDO 4.1a pentru VDO (cu versiunea software 4140) și SE5000-8.1 Rev F pentru Stoneridge (cu versiunea software 2424). Acestea au primit din partea producătorilor diverse îmbunătățiri și corectări de erori și pot fi programate ca smart tacho 2 de tranziție sau ca smart tacho 2 cu OSNMA.

Și tahografele inteligente de tranziție deja instalate pot fi echipate cu noua versiune de software imediat ce actualizarea devine disponibilă în ateliere. Dar actualizarea echipamentului actual de tranziție către un smart tacho 2 OSNMA nu este obligatorie. O actualizare poate fi efectuată, cu îmbunătățirile și corectările de bug-uri, dar fără a activa funcționalitatea OSNMA.

TLN chiar sfătuiește transportatorii să nu activeze funcționalitatea OSNMA atunci când se actualizează un smart tacho 2 de tranziție, deoarece probabil este necesară o antenă GNSS externă pentru a primi un semnal OSNMA suficient. Or, pe majoritatea smart tacho 2 de tranziție nu este posibil să se conecteze o antenă externă. Prin neactivarea OSNMA într-un tahograf de tranziție pot fi împiedicate evenimente noi. Și atunci când se decide actualizarea unui tahograf de tranziție este important ca atelierul să fie bine informat de către furnizorii echipamentului despre aceste diferențe.

Articole similare

Ad