Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șoferii extracomunitari, o soluție ce nu poate fi ignorată în Belgia

În urmă cu 30 de ani, doar unul din patru șoferi de camioane din Belgia avea peste 45 de ani, iar astăzi procentul este de 57,2%, amintește Philippe Degraef, directorul asociației transportatorilor belgieni FEBETRA. Deci media de vârstă a șoferilor profesioniști crește rapid. Iar numărul locuitorilor care au vârsta necesară pentru a munci nu se estimează să crească în această țară în următorii 20 de ani. Pentru fiecare 10 angajați care se pensionează, există doar opt nou-veniți pregătiți să preia locurile lor de muncă, deci deficitul de pe piața muncii este și va rămâne o problemă structurală. În cercurile politice sunt propuse ca soluții la criza de forță de muncă pe care o simte aproape fiecare angajator să se lucreze mai mulți ani și să fie activați șomerii și persoanele bolnave sau inactive. Dar, chiar dacă rata de angajare va crește prin aceste metode până la 80% – procent oricum greu de atins în opinia reprezentantului FEBETRA – tot nu va fi suficient.

În ceea ce privește migrația din țări non-UE, ea este o problemă sensibilă din punct de vedere politic, dar constituie o soluție ce nu poate fi ignorată, mai ales în cazul unor meserii, ca aceea de șofer profesionist, unde lipsa de forță de muncă este evidentă și creează blocaje în activitate. Philippe Degraef este de părere că nu se mai poate face transport în Belgia fără a angaja personal din țări cu surplus de forță de muncă și subliniază că, pentru a nu fi vorba de dumping social sau exploatare, migranții trebuie să beneficieze de același contract de muncă, aceeași plată și aceleași condiții de lucru ca belgienii. În plus, în ciuda a ceea ce se spune în anumite cercuri, un migrant nu este prin definiție un profitor, ci migrarea țintită poate fi o soluție care să le aducă tuturor părților implicate un câștig: transportatorii își pot crește cifra de afaceri, migranții se fac utili și câștigă un salariu decent, conform condițiilor din Belgia, iar societatea beneficiază de contribuțiile sociale suplimentare, care lipsesc atunci când străinii încep să muncească în această țară prin detașare sau „prin tot felul de aranjamente dubioase de outsourcing“.

Articole similare

Ad