Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

… este de părere Philippe Degraef, directorul federației transportatorilor belgieni FEBETRA. Deci refacerea competitivității firmelor trebuie să fie una dintre provocările majore pentru viitoarele guverne federale și regionale, astfel încât să fie depășită spirala negativă în care s-au aflat transportatorii din această țară după extinderea Uniunii Europene în 2004, și mai ales în ultimii ani, când guvernul Vivaldi a făcut tot posibilul pentru a crește puterea de cumpărare, pe socoteala agenților economici, ceea ce a dus la dezavantaje pentru aceștia comparativ cu competitorii străini.

Și pentru deficitul de personal este nevoie de o soluție urgentă, amintește directorul FEBETRA, care consideră că executivul belgian ar trebui să apeleze la forță de muncă din afara UE, deși aceasta este o problemă sensibilă din punct de vedere politic. Altfel, pentru anumite meserii, ca aceea de șofer de camion, se va ajunge la un blocaj și transportatorii belgieni nu vor supraviețui fără migranți din țări cu excedent de forță de muncă.

În ceea ce privește ecologizarea întregii economii, este important ca politicienii să traseze un calendar fezabil din punct de vedere practic și mai ales accesibil.

În concluzie, având în vedere gravitatea acestor probleme, cei care vin la putere în Belgia după alegerile din iunie ar trebui să ia imediat măsuri pentru a readuce economia, finanțele, piața forței de muncă ș.a. pe drumul cel bun.

În opinia directorului asociației transportatorilor belgieni FEBETRA, Philippe Degraef, este la fel de clar că există probleme legate de mediu și de climă – deci este nevoie de soluții verzi și sustenabile – și că noua normalitate va costa enorm, aspect pe care guvernele îl ascund sau nu îl prezintă suficient.

În aceste condiții, instituțiile publice, expeditorii și transportatorii vor trebui să colaboreze și să convină asupra unei distribuții echitabile a costurilor suplimentare asociate inevitabil cu trecerea la logistica fără emisii. „Pentru că, indiferent cum privești lucrurile, sustenabil este sinonim cu scump.“ Sectorul transporturilor este pregătit să contribuie la protejarea mediului și a climei, crede directorul FEBETRA, dar și calendarul trasat de politicieni trebuie să fie fezabil din punct de vedere practic și, mai mult, să fie accesibil. Or, diferitele autorități cu care asociația belgiană este în contact în contextul tranziției energetice par să uite că transportul este un sector tipic al IMM-urilor, ale căror rezerve financiare sunt modeste. Deci cu atât mai mult realismul și accesibilitatea sunt parametri care trebuie luați în considerare când vorbim de schimbările climatice, „pentru a evita carnagiul. Ideea că țara noastră și, prin extensie, întreaga Uniune Europeană pot fi protejate împotriva schimbărilor climatice fără eforturi financiare mari este o iluzie. Poate este un adevăr neplăcut, mai ales în actuala perioadă electorală, dar toată lumea, fără excepție, va trebui să sape adânc în portofele.“