Transportatorii olandezi care vor să investească în camioane electrice au la dispoziție, așa cum am mai amintit și cu alte ocazii, subvenția AanZET, în vigoare de mai bine de patru ani, prin care se oferă între 15.000 și 115.000 de euro, în funcție de tipul vehiculului și dimensiunea companiei. Ceea ce mulți antreprenori olandezi însă nu știu și de aceea le atrage atenția asociația de transport și logistică TLN este că această subvenție se poate combina și cu alte scheme, cum ar fi EIA.
2025 a adus schimbări în ceea ce privește aceste subvenții. De exemplu, AanZET nu mai poate fi combinată cu Alocația pentru Investiții de Mediu (MIA), ceea ce face ca MIA să fie mai puțin interesantă pentru camioanele electrice, dar poate fi combinată cu Alocația pentru Investiții Energetice (EIA), ceea ce este chiar atractiv din punct de vedere fiscal, așa cum subliniază TLN. Însă și aici există anumite reguli: EIA se aplică doar părților eficiente din punct de vedere energetic ale vehiculului, cum ar fi trenul de rulare electric (baterii și componente electronice), anvelopele ușoare sau cabinele aerodinamice. Iar subvenția trebuie împărțită între AanZET și EIA – de exemplu, dacă o firmă primește o subvenție de 29% prin AanZET poate solicita EIA pentru restul de 71% din investiție.
Pentru mai multă claritate, TLN detaliază că, dacă părțile camionului electric eligibile pentru EIA costă 150.000 de euro, se pot primi 29% prin AanZET (43.500 de euro) și restul de 106.500 de euro prin EIA, ceea ce, la un beneficiu mediu EIA de 10%, înseamnă un beneficiu fiscal suplimentar de 10.650 de euro. Următoarea dată când se va deschide biroul AanZET este 30 septembrie 2025 și este bine ca firmele să aplice imediat în această zi pentru a-și crește șansele de a fi alese, deoarece fondul total este limitat și contează ordinea depunerii dosarelor.
Sursă foto: TLN









