Ad
Ad
Ad

Costuri cu 5% mai mari decât în 2024 și tarife neschimbate pentru Tuțu Trans

Așa cum v-am obișnuit în ultimii ani de criză în transporturi, și pentru numărul din iunie al revistei Tranzit am stat de vorbă cu manageri de transport din România ca să aflăm cum sunt în 2025 costurile și mai ales tarifele, comparativ cu anul trecut.

În cazul Tuțu Trans costurile de transport sunt în 2025 cu 5% mai mari decât în perioada similară din 2024. Cel mai mult au crescut taxele de drum, cu 3-8% în funcție de țară, dar nu în toate țările, cheltuielile cu motorina la început de an, după care au scăzut, și cele cu forța de muncă, pe fondul creșterii salariului minim. Iar creșterea dobânzilor se resimte și ea puternic, pe de o parte pentru că firma trebuie să se finanțeze 45-60 de zile până la încasare, și pe de altă parte deoarece duce la creșterea costurilor cu echipamentele.

În ceea ce privește tarifele, „situația va rămâne, cel mai probabil, neschimbată, întrucât transportatorii au o marjă redusă de manevră pentru a majora prețurile în raport cu creșterea costurilor. În primul rând deoarece pe piață continuă să existe mulți operatori dispuși să accepte tarife minime, făcând compromisuri pentru a-și menține activitatea, și în al doilea rând deoarece contextul macroeconomic – caracterizat de inflație în creștere de la an la an, de introducerea unor noi taxe și de o economie reală aflată în stagnare sau chiar în ușoară contracție – influențează direct atât disponibilitatea, cât și volumul de mărfuri de transportat“, explică Petru Moldovan, proprietarul Tuțu Trans.

Firma a împlinit recent 25 de ani de activitate și face predominant curse tur-retur pe relația Anglia cu semiremorci-prelată și pe relația Ungaria, Austria, Germania, Belgia sau Olanda cu semiremorci cu podea mobilă sau cu bene pentru cereale. În afară de propriile produse – pentru că face și comerț cu cereale – mai are încărcări din România pentru export, dar cele mai multe sunt din Ungaria, datorită tarifului care, de mai mulți ani, este mai bun decât la noi.

Tuțu Trans are și contracte fixe pentru transport intracomunitar, pentru 10-15% din volumele sale totale, adică pentru opt camioane. Aici este vorba de mărfuri speciale: fie cereale, fie, în Germania, gunoi, cu două vehicule înmatriculate pe filiala deschisă acolo în 2023. O decizie strategică luată pentru a oferi flexibilitate clienților și a putea face transport național în Germania.

Articole similare

Ad