
Proporția camioanelor electrice în Danemarca a crescut doar cu 0,3 % într-un an, ajungând de la 0,9 la 1,2% din întreaga flotă, iar un expert în tranziția verde din cadrul asociației transportatorilor danezi ITD a explicat recent într-un podcast de ce nu se face mai repede trecerea de la motorină la energie electrică. În opinia acestuia, există voința de a transforma transportul greu, dar distanța dintre viziune și realitate este încă mare. Din fericire însă, tranziția verde în domeniu înseamnă mult mai mult decât a trece de la motorină la electricitate.
Această trecere nu se poate face într-un singur pas, a mai spus expertul ITD, ci parcurgând câteva etape intermediare, cum ar fi combustibilii alternativi, prin care să se ajungă în trepte la emisii zero. Din păcate, posibilitatea de a-i folosi scade din cauza obiectivelor politice care presupun trecerea direct la electricitate.
Reprezentantul ITD mai remarcă lipsa unui front comun între furnizorii de stații de încărcare din întreaga Europă, care face ca acum să existe un adevărat puzzle de diferiți furnizori, abonamente, prețuri și locații, ce necesită coordonare. De aceea societatea nu este deloc pregătită pentru schimbare.
În aceste condiții, ITD și alți actori din domeniu continuă să lupte pentru condiții mai bune și unul dintre instrumentele pentru care pledează este alocarea mai multor fonduri pentru o infrastructură de încărcare mai bună, iar al doilea presupune modificări ale reglementărilor privind greutatea și dimensiunile, astfel încât fiecare camion să poată transporta mai mult și deci să contribuie mai eficient la tranziția verde.