
Primul ministru al Poloniei, Donald Tusk, a anunțat introducerea controalelor la punctele de trecere a frontierei cu Germania și Lituania începând cu 7 iulie, timp de 30 de zile, iar modul cum se vor face acestea va fi reglementat printr-o decizie a ministrului afacerilor interne.
Asociația poloneză de transport și logistică TLP atrage atenția asupra faptului că inspecțiile de la graniță vor fi urmate de blocaje în trafic care pot dura de la câteva minute la câteva ore, deci firmele de transport vor avea de suferit prin faptul că vor apărea întârzieri la livrarea mărfurilor și șoferii, pentru că vor avea de așteptat în căldură. În plus, timpul efectiv de muncă și de utilizare a camioanelor scade, ceea ce crește costurile de transport, în condițiile în care profitabilitatea în domeniu oricum este mică. În concluzie, TLP se arată critică față de decizia premierului și mai subliniază că nu au existat consultări cu asociațiile și firmele de transport înainte de a se lua această decizie și nici nu s-au făcut studii pentru a determina costurile socio-economice ale controalelor sau beneficiile și pierderile aduse de ele. Problema migrației ilegale nu va fi rezolvată prin inspecții ad-hoc, iar statul nu ar trebui să acționeze doar sub dictatele mass-media care propagă mesajul invaziei străinilor prin granițele vestice și estice intra-UE ale Poloniei, arată TLP, ci Uniunea Europeană ar trebui să fie mai atentă la granițele sale externe. În plus, astfel de controale la frontieră, care există, așa cum știți, și în alte state, provoacă o eroziune din ce în ce mai mare a Comunității și elimină treptat toate beneficiile sale, începând cu piața unică și libertatea de mișcare în zona Schengen.
Sursă foto: TLP