Segmentul vehiculelor comerciale usoare, de pana la 3,5 t, care a reprezentat aproape 82% din cererea de vehicule comerciale din UE, a inregistrat in aprilie cele mai puternice castiguri (+ 8,4%). Fiecare dintre cele cinci piete majore a inregistrat o crestere solida, cu cele mai mari castiguri in Italia (+ 15,6%), Germania (+ 13,2%) si Franta (+ 12,4%), urmate de Spania (+ 7,8%) si Marea Britanie (+ 4,7%).
In primele patru luni, inregistrarile de vanuri noi au crescut cu 5,9%, ajungand la 721.303 de unitati. Cererea a fost sustinuta de principalele piete ale UE, in special de Germania (+ 12,4%), insa si pietele din Europa Centrala (+ 10,9%) au contribuit semnificativ.
In aprilie, cererea de vehicule comerciale grele (HCV), de peste 16 t, a inregistrat o crestere puternica (+ 5,6%) fata de aprilie 2018. Castiguri puternice s-au raportat de catre Franta (+ 18,4%) si Marea Britanie (+ 14,3%), in vreme Spania (-15,9%) si Italia (-12,2%) au inregistrat scaderi.
In primele patru luni, in UE au fost inregistrate 111.230 de camioane grele, cu 4,9% mai mult decat in aceeasi perioada din 2018. Marea Britanie (+ 18,1%) si Germania (+ 12,2%) sunt in fruntea clasamentului, in timp ce piata italiana (-11,4%) si cea spaniola (-5,6%) au inregistrat scaderi.
Pe segmentul mediu (MHCV), de peste 3,5 t, rezultatele din aprilie arata ca cererea de camioane noi a crescut cu 5,8%. Performantele celor cinci piete majore ale UE s-au diferentiat foarte mult, Franta (+ 17,7%), Marea Britanie (+ 10,3%) si Germania (+ 4,7%) inregistrand o crestere solida, in vreme ce Spania (15,0%) si Italia (-7,4%) au raportat scaderi.
In primele patru luni, piata camioanelor a crescut cu 6,1%, ajungand la 136.575 de unitati. Anglia (+ 15,7%) si Germania (+ 13,0%) au inregistrat cele mai mari cresteri. In schimb, cererea a scazut in Spania si Italia (cu 5,7%, respectiv 10,4%).