Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Marciani (FLC) propune reducerea taxelor de autostrada pentru vehiculele cu GNL

Presedintele FLC (Freight Leaders Council), Massimo Marciani, solicita guvernului italian "sa accelereze tranzitia catre un sistem de transport cu un impact redus asupra mediului" prin reducerea taxelor de autostrada pentru vehiculele alimentate cu GNL, dupa modelul Germaniei. In cadrul conferintei "GNL: solutia verde pentru transportul public si de marfuri", organizata de Federmetano la Autopromotec 2019, Marciani a explicat ca reducerea costurilor de exploatare pentru companii ar fi "un semnal puternic in convingerea operatorilor de a-si reinnoi parcul de vehicule intr-un mod mult mai eficient".

Propunerea presedintelui este cuprinsa in Quaderno 28 "GNL Italia, pentru un transport durabil", arata publicatia Uomini e Trasporti. Volumul, care care aduna principalii actori ai logisticii si care poate fi descarcat gratuit de pe site-ul www.freightleaders.org, arata ca gazul lichefiat este deja o solutie viabila pentru a face flota eco-prietenoasa.
In Italia exista 45 de statii de alimentare cu GNL in functiune, care deservesc un parc de aproximativ 2.000 de vehicule. De asemenea, reteaua europeana este pregatita sa alimenteze cele  circa 6.000 de camioane inregistrate in Europa, cu 150 de fabrici deja active in 13 tari diferite. De asemenea, in curand, Polonia si Bulgaria vor inaugura si primele statii de distributie. Comparativ cu motorina, GNL ofera avantajul pretului. Analizele prezentate in Quaderno demonstreaza ca gazul natural lichefiat costa cu 43% mai putin decat motorina (in 2017), fara rambursarea accizelor preconizate pentru transportul comercial. Mai mult, si piata urmeaza aceasta tendinta. Potrivit Anfia, in aprilie au fost inmatriculate 362 de camioane GNL (peste 3,5 t), comparativ cu 359 in perioada similara a lui 2018, in vreme ce in primele patru luni ale anului majorarea a fost de 34 %, de la 520 in 2018, la 698 de unitati. Aceasta crestere este in contrast cu piata generala de camioane, care a inregistrat o scadere cu 10,4% in primele patru luni, ca urmare a inmatricularii cu 14,1% mai putin a vehiculelor diesel (de la 8.850, la 7.598 de unitati). Cota de piata a camioanelor alimentate cu gaz natural, atat comprimat, cat si lichefiat, a ajuns la 11%.

Articole similare

Ad