Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Context dificil pentru transportatorii spanioli, în ciuda situației economice sănătoase a țării

Conform Ministerului Transporturilor din Spania, citat de Upply (Spain: 2024 review of land freight transport), 2024 a început cu o ușoară scădere a tarifelor în primul trimestru față de trimestrul anterior, pentru toate tipurile de curse. Apoi, în trimestrele al doilea și al treilea, prețurile de transport au crescut pentru toate cursele, cu excepția celor de 51-100 km, iar în al patrulea trimestru au scăzut atât față de al treilea, cu 1,4%, cât și față de perioada similară din 2023, cu 0,7%.

În întregul an trecut se observă o ușoară creștere generală a tarifelor de transport rutier din Spania, cu 1% față de 2023, dar o scădere în cazul curselor de mai puțin de 50 km (cu 0,8%), de 101-200 km (cu 0,7%) și de 201-300 km (cu 0,9%).

Conform statisticilor Upply, tarifele de transport rutier din Spania s-au stabilizat în 2024 dacă vine vorba de contracte, în timp ce pe piața spot au început să crească din nou după scăderea din trimestrul al patrulea al lui 2023, reflectând o cerere sănătoasă și o anumită tensiune pe piață care a stimulat spotul. Iar datele disponibile pentru primul trimestru din 2025 sunt în conformitate cu dinamica din 2024.

Creșterea costurilor de transport din Spania este însă mai mare decât creșterea tarifelor, deci marjele de profit ale transportatorilor de acolo, care erau oricum mici, au scăzut și mai mult. Sigur că fenomenul nu afectează toate companiile în același mod, dar se vede din cifre că este un context dificil pentru operatorii din domeniu, în ciuda situației macroeconomcie sănătoase din țară. Iar contextul politic unic al Spaniei constituie un element negativ suplimentar.

Articole similare

Ad