În aceeaşi zi cu anunţarea primirii ofertelor de cumpărare pentru Iveco Group din partea TATA Motors şi a Iveco Defence Vehicles din partea Grupului Leonardo, IVECO şi-a prezentat şi rezultatele financiare pentru cel de-al doilea trimestru al anului.
“Aceste evoluții vin după un al doilea trimestru al anului care s-a desfășurat, în linii mari, în conformitate cu așteptările noastre, influențat de cererea redusă din partea industriei pe segmentele europene de camioane și de sisteme de propulsie. Scăderea pieței a fost cea mai notabilă în cazul vehiculelor comerciale ușoare, unde evoluția de la an la an a fost afectată negativ de efectul achiziţiilor prea mari de anul trecut. Ca răspuns la această dinamică dificilă a pieței, am rămas agili, aliniindu-ne nivelurile de producție în consecință, menținând în același timp o execuție disciplinată și o concentrare constantă asupra viziunii noastre strategice pe termen lung“, a declarat Olof Persson, Chief Executive Officer.
Veniturile consolidate s-au ridicat la 3 781 milioane EUR, comparativ cu 3 919 milioane EUR în T2 2024. Veniturile nete ale activităților industriale au fost de 3 702 milioane EUR, comparativ cu 3 819 milioane EUR în T2 2024, volumele mai mari și mixul mai bun din Autobuze și Apărare compensând parțial volumele mai mici din Camioane și Linii Motrice și un impact nefavorabil al cursului de schimb valutar.
EBIT ajustat a fost de 215 milioane EUR, comparativ cu 295 milioane EUR în T2 2024, cu o marjă de 5,7% (7,5% în T2 2024).
Scăderi în planul livrărilor de camioane în linie cu scăderea pieţei
«În ceea ce privește unitățile noastre de afaceri, comenzile de camioane au luat avânt, confirmând competitivitatea gamei noastre de produse pentru Modelul Anului 2024, în special a vehiculelor grele. Disciplina atentă în materie de prețuri a contribuit la asigurarea unei performanțe secvențiale stabile a prețurilor la vehiculele ușoare și a unei performanțe ușor mai ridicate la vehiculele grele. Cererea de motoare şi transmisii a continuat să navigheze în condiții de piață dificile, atât în ceea ce privește aplicațiile pentru șosea, cât și cele off-road. Prin controlul strict al costurilor și implementarea accelerată a Programului de eficiență al grupului, am atenuat impactul volumelor reduse. De asemenea, am absorbit costurile mai mari cu calitatea, investiții care vor ridica standardele produselor și vor conduce la creșterea satisfacției clienților pe termen lung. Ne așteptăm ca livrările către clienți terți să se redreseze progresiv în a doua jumătate a anului», a spus Olof Persson.
IVECO a explicat că piața europeană a camioanelor a scăzut cu 14% de la an la an, cu o scădere cu 13% în planul vanurilor şi respectiv 15% la camioane medii și grele. Piața camioanelor din America de Sud a crescut cu 52% în ceea ce privește vehiculele utilitare ușoare și a scăzut cu 3% în ceea ce privește vehiculele utilitare ușoare și grele. Livrările Iveco Group au scăzut cu 18% față de T2 2024 (cu 21% și 10% în cazul vehiculelor utilitare ușoare și, respectiv, grele) în Europa și au crescut cu 41% (cu 74% și 28% în cazul vehiculelor utilitare ușoare și, respectiv, grele) în America de Sud. La sfârșitul trimestrului, raportul dintre livrările și facturile de camioane la nivel mondial era de 0,87.
Veniturile nete au fost de 2 337 de milioane EUR, comparativ cu 2 565 de milioane EUR în T2 2024, în principal din cauza volumelor mai mici și a unui impact negativ al cursului de schimb valutar.
EBIT ajustat a fost de 129 milioane EUR, comparativ cu 190 milioane EUR în T2 2024, acțiunile de limitare a costurilor compensând parțial scăderea volumelor. Marja EBIT ajustat a fost de 5,5% (7,4% în T2 2024).
« Atât în sectorul Autobuze, cât și în cel al Apărării, am obținut rezultate solide, cu o îmbunătățire continuă a marjei de la un an la altul, susținută de un portofoliu de comenzi solid și de condiții favorabile. Performanța noastră privind fluxul liber de numerar a fost pozitivă pentru acest trimestru. De asemenea, am înregistrat o evoluție pozitivă de la an la an a capitalului circulant și o generare de numerar de 145 de milioane de euro – parțial datorită accelerării programului nostru de eficiență. Continuăm să accelerăm acest program și să reprioritizăm anumite investiții și confirmăm economiile prognozate de 150 de milioane de euro în CapEx plus OpEx pentru anul în curs. În plus, am identificat alte domenii de îmbunătățire care ar putea stimula alte economii pentru întregul an», a explicat Olof Persson.
Acesta a continuat: «Având în vedere incertitudinile macroeconomice persistente și întârzierea redresării în segmentul vehiculelor utilitare ușoare – în special în ceea ce privește flotele de șasiuri-cabină și de închiriere – ne-am revizuit previziunile pentru întregul an. Cu toate acestea, o contrapondere la aceasta este faptul că flotele clienților îmbătrânesc și ne așteptăm la o redresare progresivă.
Între timp, continuăm să gestionăm cu prudență costurile și capacitățile de producție, în special în segmentul european al vehiculelor utilitare ușoare, unde ajustăm nivelurile de producție pentru a corespunde cererii cu amănuntul preconizate pentru restul anului.
Acest an este important pentru noi deoarece marchează cea de-a 50-a aniversare a IVECO și sunt mândru să spun că, la 50 de ani, IVECO este plină de vitalitate și devine mai puternică în fiecare trimestru. Alături de tranzacțiile Tata Motors și Leonardo, strategia noastră va debloca un potențial semnificativ de extindere a capacităților noastre industriale, de accelerare a inovației în domeniul transportului cu emisii zero și de extindere a acoperirii noastre pe piețele globale cheie. Cred că această abordare ne va permite să creștem valoarea pe termen lung pentru toate părțile interesate și va fi platforma de lansare către un viitor interesant.”











