Introdus în 1995, autovehiculul comercial de dimensiuni medii s-a impus prin fiabilitate, versatilitate și inovație tehnologică. De la activități comerciale, intervenții tehnice și servicii publice până la livrări sau transport în domeniul medical, Mercedes-Benz Vito s-a adaptat cu succes la cele mai diverse sectoare.
Echipat cu sisteme moderne de siguranță, conectivitate digitală și o gamă variată de versiuni, modelul sprijină activitățile de zi cu zi ale utilizatorilor. Din 2018, eVito dispune de o versiune electrică fără emisii locale. Predecesorul său, Vito E-CELL (2010), a fost bine primit în curieratul urban. Vito și eVito excelează în special în oraș, datorită dimensiunilor compacte și manevrabilității, ceea ce îl face modelul preferat de aproape un sfert dintre clienții Mercedes-Benz Vans.
„Timp de 30 de ani, Vito a fost un partener de încredere pentru profesioniști. Compact, dar spațios, este soluția perfectă pentru mediul urban. Oferă funcționalitate, flexibilitate, confort și eficiență. La fel ca Sprinter, a menținut mobilitatea globală timp de trei decenii. Iar eVito, disponibil de aproape opt ani, deschide calea către un viitor sustenabil.”, a precizat Sagree Sardien, Head of Sales & Marketing Mercedes Benz Vans.
Mercedes-Benz Vito: o istorie de succes
În 1995, Mercedes-Benz a introdus un furgon complet nou în clasa de 2,6 – 2,8 tone, cu tracțiune față care îmbina un design atractiv cu dimensiuni compacte. Acesta era potrivit și pentru transportul mărfurilor grele, având o sarcină utilă de o tonă. Spațiul de încărcare de 3,6 m² cuprindea un volum de aproape 5 m³, permițând astfel transportul facil și obiectele voluminoase. Cu dimensiuni reduse și înălțime de 1,89 metri, Vito era ideal și pentru parcările cu mai multe niveluri.
Prima generație avea multiple dotări de siguranță în pachetul standard pentru acea vreme. De asemenea, includea airbag pentru șofer, suspensie independentă a roților, frâne pe disc la toate roțile, ABS cu diferențial de frânare automat și servodirecție.
Înregistra consum redus de combustibil, având motoarele diesel și pe benzină cu patru cilindri. Modelul a fost apreciat de utilizatori pentru eficiența sa și flexibilitatea, care i-a adus titlul de „Van of the Year” în 1996. În 1999, modelul a beneficiat de noi nuanțe de vopsea și optimizări ale echipamentelor. Până în 2003, Mercedes-Benz a vândut circa 473.000 de autovehicule (din prima generație).

Lansată în 2003, a doua generație a fost reproiectată pentru a face toate modelele mai confortabile și mai versatile. Toate Acestea au trecut de la tracțiune față la propulsia spate, ceea ce a dus la creșterea dinamicii de conducere și capacității de încărcare. Cu o sarcină utilă de până la 1.295 de kilograme, Vito a devenit un adevărat punct de referință în segmentul său. Alegerea motoarelor a fost și mai puternică, variind de la motoare eficiente cu patru cilindri la motoare V6 de înaltă performanță. Cu trei lungimi ale caroseriei, două înălțimi ale plafonului, cinci opțiuni de motorizare și numeroase dotări opționale, modelul din a doua generație a deschis calea pentru gama diversificată de produse de astăzi, iar în 2005, juriul european a numit din nou Mercedes-Benz Vito „Van of the Year”. Până în 2014, modelul din a doua generație a vândut aproape 750.000 de unități în întreaga lume, depășind succesul stelar al predecesorului său.
În plus, a doua generație a marcat o etapă importantă în procesul de electrificare: odată cu introducerea modelului Vito E-CELL în 2010, Mercedes-Benz a început producția în serie mică a furgonetelor electrice cu un motor de 70 kW (95 CP), care au o autonomie de aproximativ 130 de kilometri și care se bucură de succes în domenii precum serviciile de curierat (expediții rapide și distribuția coletelor).

A treia generație Vito a adus în 2014 un nou design și mai mult spațiu. Noua generație Vito având caracteristici de siguranță îmbunătățite, un design nou și trei variante de tracțiune. Clienții puteau alege între tracțiune față, propulsia spate și tracțiune integrală. Cu același ampatament, Vito a devenit mai lung cu 13 centimetri până la o lungime maximă de 5,37 metri, oferind mai mult spațiu pentru marfă și pasageri, iar sarcina utilă a fost mărită la 1.369 kg.
În 2018, Mercedes-Benz a lansat eVito, primul furgon midsize electric de dimensiuni medii produs în serie. A treia generație a stabilit, de asemenea, noi standarde de siguranță: Vito furgon fiind la acea vreme singurul vehicul din segmentul său care era echipat standard cu airbag-uri și dispozitive de avertizare pentru centurile de siguranță pentru șofer și pasageri. Sistemul Crosswind Assistant, asistentul pentru vânt lateral, a fost o caracteristică standard unică în segment.
Modelul complet electric eVito se află pe piață din 2018. Fie că este destinat livrărilor sau transportului comercial de pasageri, eVito urmează modelul E-CELL și continuă să introducă progrese tehnologice.

În 2020, o nouă actualizare a adus numeroase îmbunătățiri: noul motor diesel cu patru cilindri OM 654 a crescut puterea și a redus consumul de combustibil în același timp. În plus, noua generație a fost echipată cu transmisia automată 9G-TRONIC, oglinzi interioare digitale opționale, asistență automată la menținerea distanței DISTRONIC, alte sisteme de asistență îmbunătățite și noi sisteme de confort precum suspensia pneumatică AIRMATIC.
Modelul actual, un nou nivel de conectivitate și confort
Anul trecut, sistemul multimedia MBUX a introdus infotainment modern, conectivitate îmbunătățită și noi funcții digitale pentru a spori și mai mult confortul. Ca urmare, modelele Vito și eVito sunt complet integrate în ecosistemul digital al mărcii. Caracteristicile de siguranță au fost, de asemenea, îmbunătățite și extinse, precum Active Brake Assist cu detectare a traficului transversal și asistență pentru menținerea benzii.
Exteriorul a fost actualizat cu faruri Multibeam LED, iar interiorul a fost modernizat, de exemplu cu o nouă consolă centrală și hayon electric EASY-PACK. Echipamentul standard a fost îmbunătățit semnificativ, iar gama de versiuni este mai în acord cu preferințele clienților. Pentru prima dată, opțiunile de motor a fost, de asemenea, extinsă pentru a include motoare pe benzină cu tehnologie mild hybrid.
Modelele actuale eVito au cucerit clienții cu tehnologia de rulare fără emisii de CO2 și autonomia de până la 480 de kilometri (WLTP), ceea ce îl face ideal pentru munca de zi cu zi.
Vito, fabricat la Vitoria de 30 de ani
Încă de la început, Vito a fost produs la uzina istorică din Vitoria-Gasteiz, capitala Țării Bascilor. Fabrica are a doua cea mai mare capacitate de producție pentru vehiculele comerciale Mercedes-Benz și este una dintre cele mai importante uzine de autoturisme Mercedes-Benz la nivel mondial. Pe lângă Vito și eVito, Mercedes-Benz produce la Vitoria, de asemenea, Clasa V și EQV.
De mai bine de 70 de ani, fabrica Vitoria a fost sinonimă cu măiestria, tehnologiile moderne de producție și legăturile regionale. Suprafața totală de 696.000 de metri pătrați și clădirile de producție ocupă 373.000 de metri pătrați. În martie 2024, a fost pusă piatra de temelie pentru extinderea acesteia, iar începând din 2026 vor fi produse autovehicule bazate pe platforma complet electrică VAN Electric Architecture (VAN.EA). Investițiile în infrastructură, digitalizare și instruire consolidează fabrica ca un pilon al rețelei de producție globale Mercedes-Benz orientat spre viitor.









