Parlamentul bulgar a aprobat modificări semnificative ale Legii traficului rutier, înăsprind reglementările pentru utilizatorii de trotinete electrice din întreaga țară, urmând exemplul altor state membre ale UE care au făcut acest lucru recent.
Noile modificări introduc asigurarea obligatorie de răspundere civilă, interzicerea utilizării pe timp de noapte și reguli mai stricte de circulație și parcare pentru vehiculele electrice personale.
Ca parte a legislației actualizate, utilizatorii de scutere electrice trebuie să dețină acum o asigurare de răspundere civilă valabilă, astfel cum se prevede în Codul asigurărilor. Cei care încalcă regulile pentru prima dată riscă o amendă de 250 de leva, care crește la 800 de leva în cazul încălcărilor repetate. Conducerea pe timp de noapte este acum strict interzisă, indiferent dacă utilizatorii poartă îmbrăcăminte reflectorizantă — o modificare față de reglementarea anterioară. Căștile sunt acum obligatorii pentru toți utilizatorii, nu doar pentru cei sub 18 ani, așa cum se cerea anterior. Trotinetele trebuie să aibă o viteză maximă de 25 km/h și să fie în stare bună de funcționare. Utilizatorii trebuie să folosească pistele pentru biciclete. Dacă nu există astfel de piste, ei trebuie să circule cât mai aproape posibil de partea dreaptă a carosabilului.
La trecerile de pietoni, bicicliștii trebuie să coboare de pe bicicletă și să traverseze pe jos. Este permisă o singură persoană pe vehicul. Bicicliștilor le este interzis să utilizeze telefoane mobile, să plimbe animale sau să transporte pasageri. Restricțiile de parcare includ acum parcuri, grădini, locuri de joacă, zone verzi, trotuare, intrări în stații de metrou, stații de transport public, treceri de pietoni și rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, cu excepția cazului în care este prevăzut un loc de parcare special amenajat. Vârsta minimă legală pentru a conduce un scuter electric a fost ridicată de la 14 la 16 ani.
Modificările vin pe fondul îngrijorării crescânde cu privire la numărul tot mai mare de accidente care implică trotinete electrice — unele dintre ele mortale — adesea legate de viteza excesivă, lipsa echipamentului de protecție și starea de ebrietate a conducătorilor. Mai multe municipalități au adoptat deja interdicții sau restricții locale înainte de actualizarea legislației naționale.
Noile norme vizează îmbunătățirea siguranței tuturor participanților la trafic, reglementarea acestui mijloc de transport din ce în ce mai popular și alinierea legislației bulgare la alte standarde europene.










