Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TTA 2025: Antonio Billari câştigă din nou Best Truck of the Show tot cu un Volvo FH cu cabină Aero XXL

Antonio Billari, un transportator de materiale de construcţii din Verona, Italia, a participat pentru a treia oară la TTA. Dacă în 2022 şi 2023 a adus în Cetatea Alba Carolina aceeaşi basculantă Volvo FH albă cu un sistem de sunet impresionant, anul acesta italianul a înlocuit camionul cu un altul, tot Volvo FH 16, dar cu cabina nouă Aero XXL.

După 7 luni de lucru de către pasionaţi din Verona şi Brescia, autobasculanta a câştigat deja un premiu la o competiţie similară din Brescia, TTA fiind o ocazie bună pentru a expune acest vehicul şi în România. Rezultatul? Premiul Best Truck of the Show pentru camioanele înmatriculate în alte ţări din afara României (anul acesta fiind categorie separată de cea pentru camioanele româneşti) şi un loc în top 5 la categoriile „Best Exterior”, „Best Paint” şi „Best Sound”.

Transformarea camionului a început de la exterior: s-a modificat toată culoarea, fiind adăugată o aerografie pe toată suprafaţa sa, de la cabină şi fustele laterale până la diversele inscripții XXL. Tema din acest an, un viking suedez, care apare cu două topoare pe părţile laterale, a continuat şi pe spatele cabinei, unde tronează scutul acestui războinic. 

De asemenea, şasiul este acoperit, ca şi suportul pentru cabluri, iar părţile laterale au fuste metalice pictate, care ating solul în staţionare, dar se ridică atunci când camionul se pregăteşte de mers pe şosea.

Autotractorul Volvo Trucks tractează o semiremorcă basculantă Menci, pictată în fabrică în același stil, cu baza neagră și partea superioară bordó, pentru a se asorta cu tractorul. În centrul benei apare scris uriaş 780, semnificând puterea autotractorului Volvo, cea mai mare de pe piaţă.

“Transformarea benei standard este şi ea foarte specială și foarte costisitoare”, a comentat Antonio Bilari, care a spus că preţul întregului ansamblu, cu tot cu transformări depăşeşte 330.000 de euro.

La interior, totul a fost demontat, tăiat și proiectat de Discio, apoi lucrat de Duraccio.

În partea anterioară a cabinei au fost demontate dulăpioarele pătrăţoase de deasupra parbrizului, adăugând altele mai înguste, arcuite în zona centrală.

“Dulapurile drepte lăsau un loc mai strâmt în cabină, așa că, pentru a oferi mai mult spațiu șoferului, am micşorat spaţiile de depozitare. Apoi, beneficiind de o cabină XXL, mai adâncă, aveam un pat mult mai mare decât cel dintr-un camion obișnuit. Dar noi l-am scurtat pentru a face mai mult loc pentru scaunele şoferului şi pasagerului. În plus, am modificat vitrina cu compartimentul pentru obiecte de deasupra patului, am montat două cutii cu două laterale şi am mutat aici faimoasa noastră inscripție FH, pe care o aveam pe celălalt vehicul.”

Deşi o cabină XXL, Antonio Billari a făcut modificări pentru a lărgi cât mai mult culoarul central al cabinei, pentru mai mult confort pentru şofer. Frigiderul a fost şi el mutat de sub bancheta de dormit în colţul din dreapta al cabinei, tot sub banchetă.

Şi, bineînţeles, nu putea lipsi un sistem de sonorizare special, instalaţia de sunet cu 4 boxe în faţă, 4 în spate plus 4 montate pe fiecare din uşile laterale plus alte “trompe” roşii tot pe uşi, dezvoltănd în total aproape 25.000 W.

Trapa din acoperiş a fost scoasă, fiind totul închis şi tapiţat cu acelaşi material de capitonaj de la Duraccio, care a realizat întreaga cabină.

Unele dintre modificările interioare, precum butoanele de comandă, au fost realizate de Discio, compania care s-a ocupat de modificarea exteriorului.

Billari mai are patru camioane cu exterior şi interior modificat, niciunul nefiind de vânzare.

Articole similare

Ad