Ministerul Infrastructurii din Polonia a supus spre consultare publică un proiect de regulament privind acordarea de ajutoare de minimis pentru refinanțarea parțială a înlocuirii tahografelor mai vechi cu tahografe inteligente de generația a doua în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, dar acest ajutor va fi limitat de fapt la companiile cu o flotă de până la 10 vehicule. Iar asociația de transport și logistică TLP este în dezacord puternic cu această decizie.
Deși proiectul prevede că și operatorii cu peste 10 camioane pot să depună cereri pentru subvenție, ei vor fi considerați secundari, ceea ce, dat fiind bugetul limitat alocat pentru acest program, înseamnă de fapt eliminarea antreprenorilor care, având în spate poate mai multe generații și reinvestind profitul de-a lungul timpului pentru a crește flota, așa cum subliniază TLP, și-au dezvoltat firmele mai mult.
În opinia asociației, nici Regulamentul Comisiei (UE) 2023/2831, nici memorandumul explicativ la proiectul de lege nu indică pe ce bază a fost stabilită limita de 10 vehicule pentru a avea prioritate la finanțare pentru achiziționarea smart tacho 2, și nici de ce ar avea prioritate doar un grup specific de transportatori. Aceste probleme necesită clarificări și o justificare detaliată, deoarece au un impact semnificativ asupra principiilor competiției corecte pe piața de transport, mai arată TLP.










