Pentru sectorul transporturilor, dependent în mare parte de combustibilii fosili, atingerea țintelor climatice va fi destul de dificilă, este de părere asociația profesională belgiană FEBETRA, care aduce în sprijinul acestei păreri faptul că, potrivit cifrelor ACEA, doar o proporție foarte mică din toate camioanele nou înmatriculate în UE sunt fără emisii, și chiar și în regiunile unde sunt disponibile subvenții, cum ar fi Flandra, costurile totale rămân un obstacol major, în special pentru firmele mici. Deoarece multe dintre ele nu dispun de resursele financiare necesare pentru a investi în camioane fără emisii și în stații de încărcare, nici de suficient spațiu pe acoperiș pentru a genera energie electrică ieftină din panouri solare.
De aceea FEBETRA este de părere că transportatorii mici merită atenție suplimentară și sprijin specific și salută inițiativa europeană de a înființa un fond social pentru climă în contextul introducerii ETS2 în 2027. Instituțiile europene lasă la latitudinea statelor membre să determine cum vor împărți resursele – care pentru Belgia sunt estimate la 1,66 de miliarde de euro – între microîntreprinderile vulnerabile și gospodăriile vulnerabile. Iar asociația speră că guvernul federal și instituțiile regionale nu vor ignora microîntreprinderile vulnerabile, deoarece ele reprezintă pilonul economiei și o parte semnificativă din industria de transport, care este printre cele mai afectate de tranziția energetică și de costurile suplimentare mari, deci trebuie să beneficieze de sprijin adecvat pentru ca trecerea la soluții verzi să fie viabilă și accesibilă.











