Cifra totală de afaceri din transportul rutier de marfă din Marea Britanie a ajuns în 2023 la 37,1 miliarde de lire sterline (aproximativ 43 de miliarde de euro), în scădere cu 2% față de 2022, care a fost un an record. Iar valoarea adăugată brută a scăzut și ea cu 5%, până la 16,9 miliarde de lire sterline (19,7 miliarde de euro), adică 15,6% din valoarea adăugată brută din transport și depozitare, așa cum reiese dintr-o analiză a Upply (Overview of freight transport in the United Kingdom).
La fel ca pe continent, în Regatul Unit transportul rutier de mărfuri se caracterizează printr-o mare fragmentare, care a atins apogeul în 2020, dar de atunci numărul companiilor a tot scăzut, iar declinul a fost drastic mai ales în 2023, cu 17%, până la puțin peste 46.000 de companii de profil, număr similar celui din 2015, dintre care 92% au mai puțin de 10 angajați.

Prezența firmelor de transport rutier este concentrată în jurul regiunii centrale a Angliei, Midlands, conectate la restul Regatului Unit prin trei autostrăzi majore (M42, M1 și M6, cunoscute și sub numele de triunghiul de aur), care permit ca transportul rutier de marfă să ajungă la aproximativ 90% din teritoriul Regatului Unit în mai puțin de patru ore.
În ceea ce privește flota totală de vehicule comerciale grele active în Regatul Unit, conform celui mai recent raport al ACEA ea a ajuns la 780.919 unități în 2023, în creștere cu 2,9% față de 2022, iar vârsta medie este de 11,6 ani, ceea ce în aprecierea Upply înseamnă o flotă relativ tânără. Pe de altă parte, tranziția energetică este puțin în întârziere, având în vedere faptul că 98,1% dintre vehiculele comerciale grele funcționează cu motorină, față de o medie de 96,4% în Uniunea Europeană.
În 2023, înmatriculările de vehicule comerciale noi de peste 3,5 t au scăzut cu 2,1% față de 2022, până la 54.016, din care aproape trei sferturi au peste 16 t, adică 38.857, în scădere cu 7,7% față de 2022, în timp ce segmentul de 3,5-16 t a crescut cu 17,8%, până la 14.017.












