Schenker Logistics România își păstrează poziția de lider în zona expedițiilor, cu o cifră de afaceri de 165,76 de milioane de euro, față de 152 de milioane de euro în 2023, deci o creștere de 9%. Deși sub presiunea legată de reorganizarea la nivel global și incertitudinea adusă de perspectiva integrării în DSV, organizația din România a avut un parcurs foarte bun, înregistrând și un salt spectaculos în planul profitului: 17,49 de milioane de euro.
O evoluție spectaculoasă a avut şi Kuehne + Nagel, care a ajuns în 2024 la 138,76 de milioane de euro, în creștere de la 103,87 milioane de euro în 2023, adică +33,5%. Performanțele bune din 2024 se datorează în mare parte creșterii tarifelor pe segmentul maritim, responsabile de câțiva ani de scăderile sau creșterile accentuate ale cifrei de afaceri a expeditorului german.
Gebrüder Weiss revine pe poziția a treia în clasamentul expeditorilor, cu o cifră de afaceri de 111,7 milioane de euro, față de 94 de milioane de euro în 2023, creșterea de 18% fiind susținută de inaugurarea unui nou terminal logistic lângă București, unde în prezent operează cu două centre logistice majore, una la ieșirea spre Pitești din Capitală, iar cealaltă la @poarta@ de sud. Investițiile în noul centru logistic propriu din Popești-Leordeni a avut însă repercusiuni în planul profitului, care a scăzut de la aproape 2 milioane de euro la 295.686 de euro.
Transmec, care a pierdut o parte importantă a volumelor de transport intermodal, odată cu deschiderea altor două terminale intermodale la Episcopia Bihorului, lângă Oradea, a reușit să își crească puțin veniturile în 2024 – 110 milioane de euro față de 108,7 milioane de euro cu un an în urmă, după ce scăzuse destul de mult de la 121,77 milioane de euro în 2022. Performanța nu a fost la fel de bună în planul profitabilității, Transmec realizând un profit de 803.443 de euro, cu aproape 3 milioane de euro mai mic decât în 2023.
Făcând abstracție de operatorul portuar TTS, pe locul al cincilea a urcat Yusen Logistics, care a realizat anul trecut ocifră de afaceri de aproape 94 de milioane euro (+18,6%), față de 79,19 milioane de euro în 2023 și 84 de milioane în 2022. Cu o marjă de 2%, Yusen a reușit o creștere a profitului de la 1,15 la 1,78 de milioane de euro. Operând peste 200.000 m² de depozite, Yusen și-a diversificat portofoliul de servicii și pe intermodal și transport aerian și maritim, în timp ce pe rutier și contract logistics a adăugat noi clienți.
Urmează IB Cargo, care în 2024 a depășit 84 de milioane de euro (+22% față de cei 69,3 milioane de euro realizate în 2023), datorită diversificării serviciilor și a expansiunii multimodale. Expertul în expediții urgente pe cale aeriană, rutieră și maritimă are una dintre cele mai bune marje din top 10 (5%), reușind un profit de 4 milioane de euro, cu aproape 300.000 de euro mai mare decât în 2023. De asemenea, investițiile în digitalizare, inclusiv printr-un nou birou de comisionariat vamal la Constanța, i-au consolidat poziția și i-au adus un plus de competitivitate. În aceleași timp, creșterile de costuri au reprezentat o ocazie de regândire a proceselor împreună cu clienții pentru o planificare predictivă, introducerea unor rute multimodale, consolidarea fluxurilor și optimizare.
Pe locul al șaptelea urcă DSV Road, care a ajuns la 82 de milioane de euro, după ce în 2023, cu doar câteva luni de activitate pe noua entitate legală, după separarea de DSV Solutions, realizase doar 28 de milioane de euro. Cifrele bune din planul veniturilor nu sunt însă secondate de profituri pe măsură, anul trecut încheindu-se cu doar 783 de euro profit.
După încheierea fuziunii Schenker Logistics în România cu cele trei companii ale grupului danez DSV – DSV Road, DSV Logistics şi DSV Air & Sea – cifrele consolidate ale celor trei companii de pe fiecare segment de activitate va exploda. Divizia rutieră va fi de departe cea mai puternică şi se va instala în topulla fel de confortabil precum a fost până acum Schenker Logisticsfiind posibil ca două dintre ele, cel puţin, să fie în top 10,
Quehenberger Logistics este singurul operator logistic care obține majoritatea veniturilor din Contract Logistics și mai puțin din expediții care se poziționează în top 10 general. Compania care operează peste 320.000 m2 de depozitare a reușit să își mențină poziția în top printr-o strategie de eficiență și flexibilitate și a realizat în 2024 o cifră de afaceri de 73,13 milioane de euro, cu o scădere de aproximativ 1% față de 2023. Deși profitul său a scăzut de la 4,42 de milioane de euro în 2023 la 3,16 milioane de euro în 2024 (/29%), compania a rămas printre cele mai profitabile din România. Secretul său constă în investițiile continue în digitalizare și în propriul sistem de Warehouse Management (WMS), care îi permit să integreze rapid clienți noi și să reducă costurile operaționale. În plus, externalizarea unei părți din resurse (prin leasing operațional de echipamente și leasing de personal) i-a permis să rămână flexibilă într-un context de piață volatil. Portofoliul diversificat de clienți i-a asigurat reziliența chiar și într-un an complicat, în care retailul de fashion, piața automotive și cea DIY, din care provine majoritatea clienților săi, au traversat un an de scăderi accentuate.
Top 10 este încheiat de Lincor Trans, din Iași – care și-a crescut cifra de afaceri de la 64 la 71 de milioane de euro (+10%) – și cargo-partner Expediții, care a înregistrat o creștere de 14%, de la 61 la 70 de milioane de euro.
Analiza completă a datelor financiare obţinute de TOP 30 companii de expediţii şi logistică a fost publicat în ediţia de septembrie a revistei Tranzit Logistica.








