Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul feroviar China-UE rămâne o opțiune mai mult în perioadele tulburi pentru maritim

Volumele de transport feroviar de marfă pe relația China-UE au înregistrat o scădere în prima jumătate a lui 2025, în ciuda unei creșteri a comerțului est-vest. Deci, așa cum arată o analiză recentă a Upply (https://market-insights.upply.com/en/china-eu-rail-freight-down-in-the-first-half-of-2025), transportul feroviar de marfă nu reușeste încă să ocupe o poziție importantă în comerțul dintre China și Uniunea Europeană, ci creșterile de activitate observate din 2019 pe principalul coridor eurasiatic, Coridorul Mijlociu, sunt legate mai ales de perturbări externe: în 2021, în momentul redresării puternice post-Covid, și în 2024, când problemele din transportul maritim din Marea Roșie i-au împins pe expeditori să caute alternative la transportul maritim. De îndată ce situația a revenit la normal, clienții au revenit în general și ei la organizarea logistică anterioară.

Concret, în prima jumătate a lui 2025 traficul feroviar total a fost de 138.009 TEU, în scădere cu 27% față de aceeași perioadă din 2024. Traficul spre vest a scăzut cu 27,4%, ajungând la 118.291 TEU, iar în direcția opusă a scăzut cu 24,7%, până la 19.718 TEU.

Fluxurile rămân în mare parte asimetrice, volumele din China reprezentând 86% din total în prima jumătate a lui 2025.

Din 2019, creșterea medie pentru primele șase luni ale oricărui an este limitată la 2,3%, cu o scădere de aproape 14% în direcția vest-est și o creștere de 7,9% în direcția est-vest. Iar din 2021 fluxurile către piața chineză au scăzut continuu. 

Articole similare

Ad