Un studiu realizat de Euler Hermes, liderul global in asigurarea de credit comercial si un specialist in domeniul garantiilor si al colectarii creantelor, arata ca pe piata europeana autoturismele se vor scumpi in 2019-2020 cu 2,6%, iar inmatricularile vor scadea cu 3,1%, ceea ce inseamna o diminuare de aproape trei miliarde de euro a vanzarilor.
Si, desi producatorii globali au acumulat rezerve-tampon importante din 2010 incoace, iar cei din Europa din 2014, datorita unei cresteri anuale de 16% a vanzarilor si de 22% a profiturilor operationale intre 2015 si 2018, presiunea pe venituri si marjele de profit va fi tot mai mare, astfel ca pentru mentinerea indicatorilor financiari in limite rezonabile se asteapta ca producatorii sa-si exercite forta de negociere in relatia cu furnizorii captivi atat la nivelul marjelor de profit, cat si al gestionarii capitalului circulant. Producatorii de automobile se confrunta cu o presiune puternica din partea concurentei globale, diversificarea geografica, lansarile de modele inovatoare si ajustarile costurilor de operare ramanand o strategie esentiala pentru a proteja profitabilitatea si a finanta cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare. Iar furnizorii de autovehicule inregistreaza cel mai adesea o crestere mai mare a veniturilor si a rentabilitatii comparativ cu producatorii.
Piata romaneasca va fi si ea afectata de schimbarile de la nivel continental, cata vreme numai Germania are o pondere de peste 40% atat in exporturile cat si importurile tarii noastre.