Federația Expeditorilor și Operatorilor Logistici Germani DSLV și Asociația Federală pentru Comerț Angro, Comerț Extern și Servicii BGA au organizat o conferință pe tema infrastructurii, denumită LOAD (Logistică, Optimizare, Automatizare, Digitalizare), într-un moment în care în parlamentul acestei țări au loc dezbateri privind finanțarea infrastructurii de transport. 150 de reprezentanți ai mediului de afaceri, dar și oameni de știință și politicieni au participat la cele trei paneluri care au avut un scop comun: să determine cum poate redeveni infrastructura Germaniei pregătită pentru viitor.
Participanții au ajuns la un acord în ceea ce privește cauzele care au dus la problemele din prezent: restanțele uriașe în ceea ce privește investițiile în rutele de transport, care pun o povară mare pe umerii operatorilor logistici și comercianților. Fondurile bugetare disponibile sunt considerate insuficiente, în ciuda existenței unui fond special, comerțul exterior și piețele interne se schimbă rapid, deci cerințele pentru vânzători și expeditori cresc exponențial, iar economia dezvoltă noi modele de afaceri și investește masiv în tehnologii de propulsie alternative și tehnologii digitale, dar dacă investițiile planificate de guvernul federal vor fi cele din prezent starea viitoare a infrastructurii – inclusiv rutele de transport, rețelele de alimentare cu energie electrică și structurile digitale – nu va fi pe măsura acestor cerințe.
Matthias Magnor, CEO BLG Logistics Group, a subliniat că, pentru ca Germania să rămână competitivă, politicienii și mediul de afaceri trebuie să acționeze împreună și să folosească fondul special pentru a realiza investiții suplimentare în infrastructura de transport și portuară, dar și să reducă impozitele și birocrația, astfel încât companiile germane să crească și să intre pe noi piețe.
Iar un secretar de stat din Ministerul Federal al Transporturilor a arătat că, din moment ce Germania exportă atât de mult, are nevoie de o infrastructură funcțională, deci trebuie eliminate restanțele în ceea ce privește reparațiile infrastructurii pentru toate modurile de transport, mai ales pentru drumurile federale principale.
Un alt politician, din Comitetului pentru Transporturi, s-a referit la rolul logisticii în economia germană și europeană și a declarat că guvernul federal trebuie să acorde prioritate problemelor de infrastructură, în special podurilor dărăpănate și drumurilor pline de gropi și rețelei de alimentare a camioanelor cu energie de pe autostrăzile federale și mai ales din zonele de odihnă.
Un alt panel a fost dedicat infrastructurii de încărcare cu energie, iar vorbitorii au amintit că operatorii de logistică și transport se află între obiectivele climatice ambițioase și provocările economice reale, că rețeaua europeană de alimentare pentru camioane este încă deficitară, capacitățile lipsesc în multe locuri, iar investițiile rămân mari. Ceea ce creează riscul unei transformări asimetrice a companiilor, câtă vreme presiunea adusă de reglementări crește, dar soluțiile viabile economic lipsesc.
Vorbitorii din cadrul acestui panel au fost toți de acord că emisiile de CO2 din transportul rutier de marfă trebuie să scadă în continuare și că subvențiile reprezintă un stimulent important, dar nu o soluție pe termen lung. Mai degrabă este nevoie de reducerea poverilor fiscale, cum ar fi taxa pe electricitate.
Al treilea panel a fost dedicat noilor modele de afaceri din logistică și în cadrul lui s-a discutat despre condițiile politice și de infrastructură necesare pentru inovații de succes în domeniu, iar concluzia a fost că acolo unde lipsesc capacitatea, fiabilitatea și conectivitatea multimodală nici măcar cea mai inteligentă optimizare a proceselor nu are șanse de reușită. Iar companiile de logistică și comerț (en-gros și exterior) pot fi productive, rezistente și capabile de transformare doar dacă infrastructura Germaniei redevine eficientă și planificarea, aprobarea, construcția și întreținerea ei sunt finanțate suficient și cu birocrație redusă, așa cum au concluzionat președinții BGA și DSLV.









