În timp ce trei piloți erau încă în cursă din punct de vedere matematic înainte de ultima etapă a sezonului, Mark Taylor s-a impus în cea mai strânsă luptă pentru titlu din istoria categoriei Chrome.
Sezonul lui Taylor a fost unul agitat. A început ca unul dintre favoriți, dar norocul și problemele de fiabilitate i-au adus rezultate mixte. Chiar și sâmbătă, la Jarama, părea să fie în dificultate, lupta părând să se desfășoare mai mult între John Newell și Bradley Smith. Dar o victorie strălucită în cursa 3, după o manevră îndrăzneață asupra lui Lukas Hahn, i-a relansat campania și l-a lăsat la doar un punct în spatele lui Smith înaintea cursei decisive.
Conform criteriului de departajare, Taylor trebuia doar să termine cu un loc înaintea lui Smith pentru a câștiga titlul. Plecând din pole position pe grila inversată, cu Smith pe poziția a cincea (12 în clasamentul general), sarcina lui Taylor era clară: să evite orice greșeală. Exact asta a și făcut, păstrându-și locul al doilea în clasamentul general încă de la start. Cu Steffi Halm în spatele său, ocupată să-și apere locul pe podium, Taylor nu mai avea decât să rămână pe pistă pentru a-și asigura coroana. În final, diferența a fost de doar trei puncte, dar a fost o revenire meritată și remarcabilă, care i-a adus titlul de campion.
Meritele îi revin lui Smith, care a impresionat pe tot parcursul primului său sezon complet în Goodyear FIA ETRC. Cu patru victorii în categoria sa, un ritm susținut și un talent cert pentru curse, el a dovedit că este un adevărat pilot de valoare și și-a asigurat locul al doilea în clasament.
Pe de altă parte, deși Newell a fost mai discret în primele etape, a ajuns în cursa pentru finală. Prima sa victorie în clasamentul general al Goodyear FIA ETRC în cursa 2 i-a dat încredere, dar speranțele sale la titlu s-au spulberat în cursa 3, unde nu a reușit să-l depășească pe Smith, ceea ce i-a lăsat prea mult teren de recuperat în cursa 4. Cu toate acestea, el poate fi mândru de performanțele sale și va încerca să se bazeze pe acestea în 2026.
Clemens Hecker a fost un alt pretendent la titlu, dar, la fel ca Taylor, a avut o sâmbătă dificilă în Spania, care i-a pus capăt speranțelor. Eliminarea sa prematură în Q1 l-a lăsat în urmă, prea departe de lideri. Cu toate acestea, Scania a arătat semne de viteză bună pe tot parcursul anului, lucru pe care echipa va încerca să-l valorifice în sezonul următor.
Luis Recuenco și-a jucat jokerul în ultima etapă, deschizând astfel calea pentru Luke Garrett, care putea astfel să vizeze locul cinci în clasamentul general. Sezonul lui Garrett a fost marcat de probleme, dar când totul funcționa, camionul său Garrett Trucksport afișa o viteză impresionantă. Chiar și fără abandonul din a patra cursă, nu ar fi reușit totuși să-l depășească pe spaniol. Echipa știe acum unde trebuie să se îmbunătățească și intenționează să revină mai puternică în 2026.
Pentru Steffen Faas, în ciuda abandonului din cursa 2, sezonul s-a încheiat în forță. Locul șapte în clasamentul general marchează o progresie solidă într-un an de învățare cu noul motor Mercedes, în singura participare Freightliner. Așa cum au demonstrat la Slovakia Ring, când totul funcționează, pachetul are un potențial real, ceea ce face ca echipa să fie una de urmărit în 2026.
Lukas Hahn și Jonathan André s-au alăturat grilei de start la Jarama ca participanți ocazionali, alături de Craig și Simon Reid.
Hahn a impresionat cu trei podiumuri în patru curse, clasându-se pe locul opt în clasamentul Chrome, în ciuda faptului că a participat doar la două etape în tot sezonul, subliniind că o campanie completă l-ar face un adevărat pretendent la titlu.
- Sursa foto: Goodyear FIA ETRC









