Chiar si companiile de succes din Romania se gandesc tot mai serios la varianta relocarii in Occident. De exemplu, compania mureseana MC Trans, care efectueaza transporturi rutiere cu cisterne, are astfel de planuri de mutare a activitatii de transport din Romania intr-una din tarile vestice. Plecand de la experienta detinerii unei filiale in Ungaria, cei doi proprietari ai companiei, Mircea Cozma si Lucian Straia, au hotarat ca singura solutie de a supravietui pe piata actuala de transport, lipsita de predictibilitate si sub amenintarea Pachetului Mobilitate, este mutarea activitatilor in vest, constienti fiind ca profitul final ar putea fi mai mic, insa mai sigur. Acestia nu vor stopa insa investitiile din Romania, insa in domenii conexe transporturilor, compania urmand sa deschida la Targu Mures un atelier multimarca ce va oferi servicii si pentru terti.
„In Ungaria avem firma, mijloace de transport si investitii, insa nu e de ajuns, pentru ca Ungaria e cam in acelasi «balon» cu noi. Consideram ca, decat sa fim in Europa de Est si sa fim o tinta pe plan intern si international, mai bine facem investitii in masini noi ca sa ne luptam la ei acasa si sa vedem daca supravietuim. Chiar daca si acum lucram dupa standarde, din Romania e greu sa faci transport cu infrastructura actuala, pentru ca atunci cand ajungi la granita sau la Constanta se termina programul de lucru“, a spus Mircea Cozma, asteptandu-se ca, dupa mutarea firmei intr-o tara vestica, sa obtina mai multa stabilitate si predictibilitate. „Afara ai capacitatea sa pleci din punctul A, sa descarci in B, iar apoi sa incarci din zona, ca la transportul cu prelata. Chiar daca pretul de facturare va fi mai mare, profitul s-ar putea sa fie mai mic, insa mai sigur. Vom avea macar siguranta derularii contractului si a incasarii.“
Mai multe amanunte puteti citi in numarul urmator al revistei Tranzit.