Dupa incheierea din iunie a contractului de curierat aerian, FedEx a decis ca, de la inceputul lui septembrie, sa nu mai livreze nici terestru, in SUA, pentru Amazon. Mai exact, expira contractul care a legat cei doi giganti din America, iar acesta nu va mai fi reinnoit, cel mai probabil ca urmare a intentiei Amazonului de a se extinde in sectorul de transport maritim si de a se focusa tot mai mult pe activitatile proprii de logistica, transport si livrare. Mai mult, noua strategie Amazon presupune si angajarea unei flote personale de soferi care se va ocupa de livrarea produselor clientilor Amazon Prime, serviciul de curierat al companiei Amazon.
Problema care trebuie acum rezolvata de compania din Seattle este cea a unei alternative de livrare a milioane de pachete pentru consumatorii americani in timpul sezonului de varf de la sfarsitul anului, incercand totodata sa accelereze serviciul de livrare de zi cu zi. Anuntul programului „Delivery Service Partners“ merge in aceasta directie, dorind sa atraga antreprenori dispusi sa creeze o retea de livrari locale, cu sute de depozite si centre de sortare cu maximum 40 de autoutilitare si de a initia primele livrari prin drone. In plus, Amazon investeste 1,5 miliarde de dolari pentru modernizarea serviciului Amazon Air cu un hub in Kentucky, care se va deschide in 2021 si care va include 50 de aeronave. Scopul este de a avea o retea de transport aerian capabila sa livreze in doua zile in orice colt al SUA. Cu toate acestea, FedEx a ramas indispensabil pana acum pentru a acoperi livrarea last mile si pentru a aduce pachetele la domiciliul clientului.