Potrivit diferitelor zvonuri din presa italiana, s-ar parea ca azi, 3 septembrie, in cadrul Zilei Pietei de Capital din New York, grupul italo-american CNH ar putea anunta iesirea din grup a Iveco Truck, mai exact un „spin off “ (organizare a unei companii independente prin vanzarea sau redistribuirea de actiuni in cadrul aceluiasi grup) asteptat al marcii italiene, ca parte dintr-un plan mai larg de reorganizare a CNH.
Principalul actionar al CNH Industrial este Exor, grupul care controleaza si Fiat Chrysler si producatorul auto premium Ferrari. Predominant, profitul este adus de utilajele agricole, vehiculele comerciale Iveco, echipamente pentru constructii si sistemele de actionare.
Unitatea de vehicule comerciale a CNH, care reprezinta 38% din vanzarile totale pe activitati industriale in trimestrul al doilea al anului, a inregistrat castiguri ajustate nete de 100 milioane USD in aceeasi perioada, respectiv 19% din EBIT total ajustat obtinut din activitati industriale.
Directorul executiv Hubertus Muhlhauser, care a fost numit in 2018, a declarat anul acesta ca Iveco a fost o parte importanta a CNH Industrial, dar a adaugat ca o revizuire mai larga a strategiei pentru grup era deja in curs. De asemenea, precedentul director general al CNH Industrial declarase ca este deschis posibilitatii de a renunta la anumite business-uri, odata ce bilanturile lor sunt solide.
Aceasta mutare din piata fie este justificata de interesul de achizitie al unei companii sau a unui fond de capital privat, poate chiar asiatice, interesate de un potential tehnologic de un nivel superior si de o retea de distributie raspandita pe piata europeana, fie ar putea constitui un preludiu la listarea pe piata a producatorului de camioane. „Iesirea Iveco din grup ar putea avea un impact de pana la 50% asupra pretului actiunilor, impingandu-le, de fapt, aproape de 13 euro, astfel incat sa genereze o valoare totala a tranzactiei aproape de 5 miliarde de euro“, citeaza Uomini e Trasporti publicatia Sole 24 Ore. Pe de alta parte, Il Giornale considera ca, odata separat de CNH Industrial, Iveco s-ar putea asocia cu Paccar, compania americana care are si marca DAF, aparent interesata de solutiile avansate de propulsie pe gaz natural lichefiat, care in ultimii ani au caracterizat marca din Torino. Alte surse pariaza pe o vanzare globala a Iveco impreuna cu Powertrain, brandul CNH Industrial dedicat motoarelor.