Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CNH Industrial a avut rezultate financiare foarte bune în ultimul trimestru din 2020, veniturile consolidate fiind de 8,5 miliarde de euro, cu 10% mai mari decât în perioada similară din 2019. EBIT ajustat din activități industriale a fost de 520 de milioane de euro (+73%), iar toate diviziile grupului au avut o creștere de profitabilitate comparativ cu 2019.

Piața europeană de camioane a crescut în ultimul trimestru din 2020 cu 6% față de perioada similară din 2019, în condițiile în care vânzările de vehicule ușoare au fost cu 9% mai mari, iar cele de vehicule medii și grele au fost constante. America de Sud a scăzut cu 2% la vehicule ușoare și s-a menținut la nivelul din 2019 la cele medii și grele, comenzile de autobuze au scăzut în Europa cu 4% și în America de Sud cu 35%, dar pentru celelalte categorii și zone geografice creșterea a fost puternică. Vânzările nete ale CNH au fost cu 10% mai mari decât în al patrulea trimestru din 2019, mai ales datorită cererii mari și gamei mai bogate de vehicule, iar EBIT ajustat a fost de 110 milioane de euro, față de 3 milioane de euro în aceeași perioadă din 2019, marja fiind de 3,3%. Pe întregul an vânzările nete au fost de 9.421 de milioane de euro, cu 9,8% mai mici decât în 2019, iar EBIT ajustat a fost de -109 milioane de euro, față de +224 de milioane de euro în 2019.

Pentru divizia de trenuri de rulare vânzările nete ale CNH au fost cu 19% mai mari decât în trimestrul al patrulea din 2019, datorită cererii mari din toate zonele lumii, iar vânzările către clienți din afara grupului au reprezentat 50% din totalul volumelor, față de 57% în perioada similară din 2019. În întregul an veniturile au fost de 3.629 de milioane de euro, cu 11,9% mai mici decât în 2019, și EBIT a fost de 233 de milioane de euro, față de 363 de milioane de euro în 2019.

Cererea de echipamente de construcții a crescut la nivel global pentru toate sub-segmentele: pentru cel compact cu 17%, pentru echipamente generale de construcții cu 24%, iar pentru mașini de construcții de drumuri și de pregătire a construcțiilor de drumuri cu 4%. Creșterea a fost de 10% în America de Nord și de 33% în Restul Lumii (numai în China a fost de 51%), dar în Europa și America de Sud a scăzut cu 4%. Pentru CNH vânzările nete au fost cu 6,4% mai mari decât în trimestrul al patrulea din 2019, datorită volumelor mari și prețurilor, iar EBIT ajustat a crescut cu 7 milioane de euro, până la 10 milioane de euro, datorită acțiunilor de eficientizare a costurilor, volumelor mari și ofertei bogate de produse. În întregul 2020 CNH a avut vânzări nete de 2.170 de milioane de euro, cu 21,6% mai mici decât în 2019, și EBIT ajustat de -184 de milioane de euro, față de 51 de milioane de euro în 2019.

Pentru mașinile agricole cererea a fost mare în trimestrul al patrulea din 2020 în cele mai multe regiuni din America de Nord: cu 27% peste cea din 2019 pentru tractoare sub 140 CP și cu 17% peste cea din 2019 pentru tractoare mai mari de 140 CP, în timp ce combinele au scăzut, dar numai cu 1%. În Europa piața de tractoare și combine a crescut cu 7%, respectiv cu 22%, iar în America de Sud cu 29%, respectiv cu 2%. Cererea de tractoare agricole a crescut și în restul țărilor lumii, în timp ce pentru combine ea a fost la nivelul din 2019. Vânzările nete ale CNH au fost cu 17% mai mari pe acest segment, datorită prețului favorabil din toate zonele lumii și volumelor mari din Europa, America de Sud și Restul Lumii. EBIT ajustat a crescut cu 143 de milioane de euro față de ultimul trimestru din 2019, până la 379 de milioane de euro, și datorită volumelor mari, dar și datorită reducerii costurilor administrative. Pe întregul an vânzările nete au fost de 10.923 de milioane de euro, cu 0,3% mai mici decât în 2019, iar EBIT ajustat a fost de 880 de milioane de euro, față de 897 în 2019.

În sfârșit, pentru serviciile financiare din cadrul CNH veniturile din ultimul trimestru al anului trecut au scăzut cu 9% din cauza cererii mai mici din America de Nord și impactului negativ al cursului de schimb valutar, compensat parțial de vânzările mai mari de echipamente rulate și de oferta mai bogată de servicii din America de Sud. Veniturile nete au scăzut cu 33 de milioane de euro, până la 60 de milioane de euro, mai ales din cauza costurilor de risc mai mari aduse de înrăutățirea condițiilor de creditare din America de Nord, compensată parțial de pierderile mai mici din vânzările de echipamente second-hand. Veniturile pe întregul an au fost de 1.823 de milioane de euro, cu 9,3% mai mici decât în 2019, iar venitul net a fost de 249 de milioane de euro, față de 361 în 2019.

Potrivit diferitelor zvonuri din presa italiana, s-ar parea ca azi, 3 septembrie, in cadrul Zilei Pietei de Capital din New York, grupul italo-american CNH ar putea anunta iesirea din grup a Iveco Truck, mai exact un „spin off “ (organizare a unei companii independente prin vanzarea sau redistribuirea de actiuni in cadrul aceluiasi grup) asteptat al marcii italiene, ca parte dintr-un plan mai larg de reorganizare a CNH.

Principalul actionar al CNH Industrial este Exor, grupul care controleaza si Fiat Chrysler si producatorul auto premium Ferrari. Predominant, profitul este adus de utilajele agricole, vehiculele comerciale Iveco, echipamente pentru constructii si sistemele de actionare.
Unitatea de vehicule comerciale a CNH, care reprezinta 38% din vanzarile totale pe activitati industriale in trimestrul al doilea al anului, a inregistrat castiguri ajustate nete de 100 milioane USD in aceeasi perioada, respectiv 19% din EBIT total ajustat obtinut din activitati industriale.
Directorul executiv Hubertus Muhlhauser, care a fost numit in 2018, a declarat anul acesta ca Iveco a fost o parte importanta a CNH Industrial, dar a adaugat ca o revizuire mai larga a strategiei pentru grup era deja in curs. De asemenea, precedentul director general al CNH Industrial declarase ca este deschis posibilitatii de a renunta la anumite business-uri, odata ce bilanturile lor sunt solide.
Aceasta mutare din piata fie este justificata de interesul de achizitie al unei companii sau a unui fond de capital privat, poate chiar asiatice, interesate de un potential tehnologic de un nivel superior si de o retea de distributie raspandita pe piata europeana, fie ar putea constitui un preludiu la listarea pe piata a producatorului de camioane. „Iesirea Iveco din grup ar putea avea un impact de pana la 50% asupra pretului actiunilor, impingandu-le, de fapt, aproape de 13 euro, astfel incat sa genereze o valoare totala a tranzactiei aproape de 5 miliarde de euro“, citeaza Uomini e Trasporti publicatia Sole 24 Ore. Pe de alta parte, Il Giornale considera ca, odata separat de CNH Industrial, Iveco s-ar putea asocia cu Paccar, compania americana care are si marca DAF, aparent interesata de solutiile avansate de propulsie pe gaz natural lichefiat, care in ultimii ani au caracterizat marca din Torino. Alte surse pariaza pe o vanzare globala a Iveco impreuna cu Powertrain, brandul CNH Industrial dedicat motoarelor.