Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Germania extinde testul cu semiremorca de 15 m, dar folosirea ei în UE mai are de așteptat

Ministerul Transporturilor din Germania a prelungit din nou testul pilot cu semiremorcile extinse de 15 m, astfel că ele pot fi folosite în toată Germania până la final de 2033, nu până la final de 2026, cum se decisese ultima dată.

Însă în transportul transfrontalier modelele respective sunt interzise, fiind în continuare posibilă folosirea lor strict pe teritoriul statelor care le acceptă, deoarece, în ciuda mai multor încercări ale Germaniei, semiremorca de 15 m nu este inclusă în Directiva Europeană privind Greutățile și Dimensiunile. Iar asociația olandeză de transport și logistică TLN este de părere că sunt șanse mici să fie inclusă în actuala revizuire a directivei, care intră în faza decisivă. Germania, împreună cu Danemarca, o altă țară care permite folosirea pe drumurile sale a semiremorcii extinse, cu sprijinul altor țări scandinave și al Franței, au făcut o ultimă încercare de a introduce semiremorca extinsă în directivă, dar propunerea a fost apoi retrasă sub presiunea altor țări. Inclusiv TLN s-a exprimat împotriva ei, pe motiv că are efecte negative asupra siguranței rutiere și costuri suplimentare mari pentru industria de transport, din cauza deprecierii accelerate a flotei existente de semiremorci, și că nu oferă niciun beneficiu în plus în comparație cu LHV.

Reamintim că semiremorcile de 15 m lungime, deci cu 1,3 m mai lungi decât cele standard de 13,62 m, reprezintă un concept german care își propune să fie corespondentul LHV (longer and heavier vehicles) și permit încărcarea a trei paleți în plus. Iar lungimea ansamblului crește de la standardul de 16,50 m până la 17,80 m. La apariția acestui concept, Germania a lansat un test pilot național pentru a câștiga experiență în folosirea lui, iar între timp proiectul a fost prelungit de mai multe ori. De la introducerea LHV în Germania, semiremorca de 15 m a fost considerată LHV de tip 1, având, față de celelalte configurații LHV, avantajul că poate circula oriunde în această țară, cu excepția landului Berlin, pe când alte LHV au voie să circule doar pe rețeaua LHV (Positivnetz).

  • Sursă foto: TLN

Articole similare

Ad